تخریب اراضی ملی و مراتع در شهرستان مریوان متوقف شد


تخریب اراضی ملی و مراتع در شهرستان مریوان متوقف شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان گفت: با همت و همراهی همه مسئولان ذیربط و مردم روند تخریب اراضی ملی و مراتع در شهرستان مریوان متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی عصر امروز در محمد فلاحی در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های کشاورزی شهرستان مریوان که با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب اراضی ملی 2 آسیب بسیار گسترده در شهرستان مریوان بوده که امروزه با هماهنگی و همکاری بیشتر ادارات سطح شهرستان و بسیج شدن مسئولان ذیربط سدی محکم برای افراد سودجو ساخته شده است.

وی گفت: در شهرستان مریوان عطش زیادی برای غصب اراضی ملی وجود داشت که سبب تخریب و نابودی بسیاری از اراضی این شهرستان شده بود و لازم بود که فعالیت منسجمی در مقابله با این رویکرد شکل گیرد و خوشبختانه هم اکنون تمام ادارات بسیجی وار به یاری همدیگر برای رفع این معضل آمده و توفیقات فراوانی به دست آورده‌اند.

فرماندار مریوان تصریح کرد: برای مسدود کردن تمامی روزنه‌هایی که به افراد سودجو برای تخریب یاری می‌رساند همه مسئولان ادارات باید همت کرده و همگام و همراه با یکدیگر از بروز مشکلات جدید در مریوان جلوگیری کنند.

وی با بیان این نکته که تقسیم اراضی کشاورزی زمین خواری را در پی داشته است گفت: برخی اوقات پیش آمده است که افرادی با تقسیم زمین های کشاورزی به روند زمین خواری و تخریب اراضی کشاورزی می پرداختند و اکنون ادارات سطح شهرستان مریوان به هیچ عنوان نباید به امر تقسیم کردن زمین های موجود کشاورزی بپردازند.

فلاحی افزود: برای تغییر روند کنونی حاکم بر شهرستان مریوان اجماعی شکل گرفته که بر طبق آن تمامی مسئولان موظف و مکلف هستند که با همدیگر هماهنگ بوده و ضمن همکاری با یکدیگر از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند تا ضمن حفظ وضعیت موجود به ارتقای سطح کیفی و کمی مراتع و جنگل ها به منظور احیای دوباره آن بپردازند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری مریوان باید در راستای توسعه پایدار مریوان حرکت کرده و در کنار آن باید برای حفظ مراتع و جنگل های موجود اهتمام داشته باشند.

فرماندار مریوان گفت: جهاد کشاورزی برای رونق روستاهای مریوان باید در راستای ایجاد فعالیت‌های مهمی همچون ایجاد باغ‌های توت فرنگی اقدام کند چرا که این کار علاوه ایجاد اشتغال و درآمدزایی نه تنها به رفع معضل بیکاری کمک می‌کند بلکه سبب ایجاد مهاجرت معکوس شده و با بسیاری از مشکلات موجود نیز مقابله خواهد شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon