مقررات ملی ساختمان بازنگری شود


مقررات ملی ساختمان بازنگری شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان با اشاره به اینکه مقررات ملی ساختمان باید بازنگری شود، گفت: این مقررات باید باتوجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی استان‌ها تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، احد محمدی در نشست وزیر راه و شهرسازی با دانشگاهیان و اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی استانداردهای ساختمان سازی را بر مبنای استان تهران تدوین کرده است، اظهار کرد: بسیاری از استان‌های کشور از لحاظ اقلیمی، فرهنگی و اقتصادی متفاوت هستند که در این راستا استانداردهای ملی ساختمان باید بازنگری و بنا به شرایط استان‌ها تدوین شود.

وی با بیان اینکه بخش مسکن در استان زنجان یکی از پتانسیل‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته بخش ساخت و ساز در استان زنجان با مشکل مواجه بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان با بیان اینکه طیف عظیمی از فعالان اقتصادی استان در بخش ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی فعالیت می کنند، ابراز کرد: با توجه به راکت بودن ساخت و ساز مسکن در استان زنجان از وزیر راه و شهردسازی خواهشمندیم چنانچه بسته نجات دهنده از رکو د برای این معضل اندیشیده شده است، اجرایی شود.

وی به وضعیت اجرای  قوانین ملی نظام مهندسی ساختمان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان در طول 19 سال گذشته از اجرای قانون عملکرد مطلوبی را ارائه داده است.

محمدی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان زنجان تاکنون عملکرد مناسبی را  در راستای اجرای مقررات داشته است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا جایگاه نظام مهندسی را به عنوان کنترل کننده استانداردهای ساختمان به سایر ارگان‌ها معرفی کنیم.

وی با اشاره به وسعت مالی استان‌ها عنوان کرد: با توجه به وسعت مالی استان زنجان امکان ترویج مقررات در سطح بالا وجود ندارد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: خوشبختانه دستگاه‌های موجود در استان زنجان همکاری مطلوبی در راستای پیشبرد اهداف ارگان‌ها بخصوص در حوزه راه و شهرسازی دارند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon