رفت‌وآمد مهمترین مشکل دانش‌آموزان استثنائی استان یزد است


رفت‌وآمد مهمترین مشکل دانش‌آموزان استثنائی استان یزد است

خبرگزاری تسنیم: رئیس آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بیش از ۲ هزار دانش آموز استثنائی در یزد به مدرسه می‌روند، گفت: رفت و آمد از خانه به مدرسه و بالعکس مهمترین مشکل دانش‌آموزان استثنائی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، مصطفی پایدار بعد از ظهر امروز در نشست توجیهی مدیران مدارس این اداره در شهرستان میبد در آستانه بازگشایی مدارس و پروژه مهر بر رویکرد جدید این اداره در افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار نفر دانش‌آموز در آموزشگاه‌های استثنایی وارد کلاس‌های درس می‌شوند، اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار نفر دانش‌آموز در 32 آموزشگاه استثنایی در سطح استان وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

وی افزود: این دانش آموزان در 7 گروه با نیازهای ویژه در گروه‌های معلولیت بینایی، شنوایی، ‌جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای اختلات رفتاری و اختلالات یادگیری هستند که آموزش و پرورش استثنایی استان با کمک 500 نفر پرسنل، وظیفه ارائه خدمات آموزش و پرورش و توانبخشی آنها را برعهده دارد.

پایدار گفت: امیدواریم با تدابیر و برنامه ریزی‌هایی که در پروژه مهر امسال اندیشیده شده است بتوانیم مهر خوبی را برای دانش آموزان استثنایی استان رقم بزنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در این حوزه بر آگاه‌سازی اولیای دانش‌آموزان این مدارس از سوی مدیران تاکید کرد.

وی افزود: مدیران آموزشگاه‌های استثنایی نباید از هجمه‌های فرهنگی دشمنان و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه غافل باشند و باید اولیای دانش‌آموزان را نسبت به این خطرها آگاه سازند.

پایدار به مدیران مدارس استثنایی استان تاکید کرد که به اعتبارات دولتی تکیه نکنند و برای پیشبرد اهداف متعالی این اداره و تامین نیازهای لازم از حمایت‌های مالی خیرین بهره بگیرند.

وی ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی را یکی از مشکلات اساسی این اداره برشمرد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید به دنبال حل این مشکل هستند و امیدواریم با رویکرد جدید و توجه به کیفیت‌های آموزشی و توانبخشی در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی که در سال تحصیلی جدید دارند مهر ماندگار و با نشاطی را در پیش داشته باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon