۱.۱ میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط کشور دچار آفت شده است


1.1 میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط کشور دچار آفت شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیش از ۱.۱ میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط کشور دچارآفت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رضا احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این منطقه دچار آفت و انواع بیماری‌ها شده است اظهار کرد: اعتبار ویژه‌ای برای مبارزه با آفات در این جنگل‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه جنگل‌های کشور افزود: با حمایت دولت، 50 درصد اعتبارات امسال سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به طرح‌های جنگل‌کاری و توسعه جنگل‌ها اختصاص یافته است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به انواع درخت‌هائی که در اجرای طرح‌های جنگل‌کاری کاشته می‌شود عنوان کرد: این طرح‌ها با مشارکت مردم و با رویکرد اقتصادی شامل استفاده از گونه‌های جنگلی نظیر سماق، زرشک و مواردی از این دست اجرا می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در همین راستا، تا پایان امسال، بیش از 80 هزار هکتار به مساحت جنگل‌های کشور افزوده شده و برای این مهم قریب 30 میلیون اصله نهال تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 میلیون اصله نهال در کشور تولید شده است عنوان کرد: با این برنامه حجم تولید نهال برای توسعه جنگلی امسال به قریب 40 میلیون اصله می‌رسد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 85 درصد از جنگل‌های کشور با وسعت بیش از 12 میلیون هکتار در 29 استان خارج از منطقه شمال قرار دارد.

احمدی با تأکید بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در طرح‌های جنگلی خاطرنشان کرد: طرح‌های جنگل‌کاری و توسعه جنگل برای مبارزه با خطر بیابانی شدن استان سمنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon