جلوگیری از واگذاری ۱۱ هکتار مرتع به رانت‌خواران در شهرستان مریوان


جلوگیری از واگذاری 11 هکتار مرتع به رانت‌خواران در شهرستان مریوان

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان گفت: با هدف حفظ جنگل‌ها و مراتع در ۵ ماهه گذشته و در ۳ فقره پرونده از واگذاری بیش از ۱۱ هکتار جنگل و مراتع شهرستان به افرادی رانت خوار که در صدد تخریب این مکان ها بودند جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های کشاورزی شهرستان مریوان با اشاره به تلاش مسئولان برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی در شهرستان اظهار کرد: بیش از 37 هزار و 794 متر مربع زمین از مراتع و جنگل های کنار دریاچه زریبار مریوان به شخصی واگذار شده بود که با همت و تلاش مسئولان و هماهنگی بین ادارات مانع از محقق شدن این امر شدیم.

وی گفت: در اقدامی دیگر برای جلوگیری از تخریب مکان‌های بکر گردشگری و توریستی شهرستان مریوان از واگذاری بیش از 40 هزار و 583 متر مربع از اراضی و مراتع در مسیر مواصلاتی مریوان به سقز به افراد سودجو جلوگیری به عمل آمده است.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه مسیر مواصلاتی مریوان به مرز رسمی باشماق یکی از مسیرهای توریستی و گردشگری مریوان است تصریح کرد: در مسیر مریوان به مرز رسمی باشماق بیش از 3 هکتار مراتع و جنگل به فردی واگذار شده بود که از واگذاری مابقی زمین تعهد شده جلوگیری به عمل آمده است.

وی گفت: افرادی هستند که به بهانه‌های مختلفی همچون توسعه باغات کشاورزی و اجرای طرح طوبی به ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه می‌کنند و پس از اعطای مجوز طرح متاسفانه به جای اجرای این طرح ها به فروش زمین های کشاورزی و تبدیل آنها به مسکن و یا در راستای مقاصد شخصی اقدام می‌کنند.

فلاحی جلوگیری از تخریب اراضی ملی را وظیفه‌ای ملی عنوان کرد و افزود: کمک به از بین رفتن هر یک متر زمین کشاورزی و یا اراضی ملی خود نوعی خیانت به ملت و میهن است که مسئولان در نحوه اجرای مصوبات و طرح های کاری و اداری این موضوع را باید به جدیت مد نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما به نسل‌های آینده خود پاسخگو هستیم و حفظ محیط زیست امری است که آینده ما را زنده نگاه می‌داریم و تضمینی برای آیندگان خواهد بود لذا حفظ محیط زیست باید در دستور کار همه مدیران باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon