۷۰ هزار هکتار بافت تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است


70 هزار هکتار بافت تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شهرداران باید به فکر نوسازی بناهای تاریخی در شهرهای قدیمی باشند گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، عباس آخوندی امروز در مراسم  کلنگ زنی پروژه بزرگ سبزه میدان با اشاره به اینکه دولت در تامین منابع مالی و تحویل اراضی برای احیای بافت فرسوده و بناهای تاریخی  حمایت های لازم را انجام میدهد، اظهار کرد: برای پروژه‌های بزرگی مثل سبزه میدان باید صندوق پروژه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت اساسا در پی انجام  پروژه هایی مانند پروژه  سبزه میدان که شامل فرهنگ اسلامی و نشان دهنده هویت شهری است، افزود: این نمادها بیش از آنکه کالبد باشد مجموعه ای از تاریخ و فرهنگ و مجموعه ای از تاریخ و فرهنگ  آن شهر را یادآوری میکند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب صندوق پروژه برای پروژه سبزه میدان شاهد اتمام این پروژه در زمان مقرر و پیش بینی شده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پروژه های بزرگ مقیاسی چون پروژه سبزه میدان از نظر تامین مالی مطمئن باشیم.

آخوندی با اشاره به تصویب صندوق پروژه برای تامین مالی پروژه ها تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بورس اوراق بهادار و دولت تدبیر و امید فرایند تشکیل صندوق پروژه ها را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه انجام اینگونه پروژه ها باعث ایجاد سر زندگی و شادابی محیط زندگی مردم می شود بیان کرد: احیای بناهای تاریخی، وحدت یگانگی اسلامی و محلی و رابطه همشهری‌گری و پیوند اجتماعی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon