طرح آبیاری تحت فشار باغات پسته رفسنجان افتتاح شد


طرح آبیاری تحت فشار باغات پسته رفسنجان افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: در حاشیه سفر استاندار کرمان به شهرستان رفسنجان، طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۴۳ هکتار از باغات پسته منطقه نوق این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان عصر امروز در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس این طرح 143 هکتار از باغات پسته این منطقه به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

رضا بمانی، افزود: بیش از 11 میلیارد و 253 میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده که سهم آورده بیش از سه میلیارد و 448 میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار برای هر هکتار 35 میلیون ریال به شکل بلاعوض به کشاورز اعطا می‌شود که در این پروژه بیش از پنج میلیارد ریال به شکل بلاعوض اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه آبیاری نوین می‌تواند جوابگوی کم آبی در رفسنجان باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان از این سامانه برای باغات خود استفاده کنند.

مجتمع 30 هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار در رفسنجان افتتاح شد

با حضور استاندار کرمان، مجتمع 30 هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار در محل دوراهی خنامان رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این مراسم مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: مجتمع مرغ و تخم مرغ سلامت با ظرفیت 30 هزار مرغ تخمگذار سالانه توان تولید 486 تن تخم مرغ را دارد.

رضا بمانی با اشاره به اینکه این مجتمع هشت هزار متر مساحت دارد، بیان کرد: این واحد مرغداری با 25 میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع مرغ و تخم مرغ سلامت با مبلغ 10 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک سپه به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: سایر هزینه‌های احداث این مجتمع از محل سرمایه‌های شخصی سرمایه‌گذار تامین شده است.

استاندار کرمان بعد از ظهر امروز برای افتتاح چند طرح عمرانی و زیربنایی و شرکت در نشست مدیریت بحران آب شهرستان رفسنجان به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon