نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به پارلمان اسکاتلند


نامه سران احزاب انگلیس درباره اعطای اختیارات بیشتر به پارلمان اسکاتلند

خبرگزاری تسنیم: سران احزاب اصلی انگلیس در نامه سرگشاده‌ای متعهد شدند در صورت رای منفی مردم اسکاتلند به استقلال، اختیارات گسترده‌ای را به پارلمان اسکاتلند اعطا خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری آی‌تی‌وی، رهبران احزاب اصلی انگلیس نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن متعهد شدند در صورتی که مردم اسکاتلند در همه پرسی روز پنجشنبه رای منفی به استقلال بدهند، اختیارات گسترده جدیدی را به پارلمان اسکاتلند اعطا کنند.

دیوید کامرون، اد میلیبند و نیک کلگ متعهد شدند که اسکاتلند خود حرف آخر را درباره میزان هزینه در زمینه خدمات درمانی ملی خواهد زد.

دیوید کامرون، اد میلیبند و نیک کلگ در این درخواست مشترک اعلام کردند که اسکاتلند در صورتی که استقلال را رد کند همچنان بیش از انگلیس پول دریافت خواهد کرد.

این سه مقام انگلیس تاکید کردند که پارلمان اسکاتلند نیز قدرت جدیدی درباره مالیات، مزایا و بهداشت و درمان دریافت خواهد کرد.
مزایایی که دولتمردان انگلیسی قصد دارند به اسکاتلندی‌ها بدهد باعث خشم شهروندان انگلیسی شده است.

دولت انگلیس و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند هستند و کامرون در آخرین سخنان خود گفته بود که استقلال اسکاتلند "طلاق دردناک" دائمی خواهد بود.

این در حالی است که کمپین حامیان استقلال اسکاتلند اعلام کردند که همه پرسی روز پنجشنبه تنها راه تضمین افزایش اختیارات مورد نیاز اسکاتلند است.

روز گذشته نیز "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که مخالفت با استقلال اسکاتلند برنامه‌های متحول کننده بیسابقه‌ای را برای مردم این منطقه به‌همراه خواهد داشت.

وی که به عنوان آخرین تلاش برای حفظ اسکاتلند تحت نظر پادشاهی متحد به آبردین در اسکاتلند سفر کرده بود گفت: خانواده ملت ما را از هم نپاشید.

کامرون تاکید کرد: و ما باید بسیار صریح باشیم. این قضیه بازگشتی ندارد. اگر اسکاتلند خواهان استقلال باشد، پادشاهی متحد چندپاره خواهد شد و ما برای همیشه راه خود را جدا خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا برای متقاعد کردن مردم  اسکاتلند به مخالفت با استقلال گفت رای گیری روز پنجشنبه فقط برای مردم رای دهنده نیست بلکه برای فرزندان و نوه‌ها و نسل‌های بعد از آنها هم هست.

وی همچنین استقلال اسکاتلند را "طلاق دردناک" توصیف کرد.

"حزب ملی اسکاتلند" از ابتدای به قدرت رسیدن در این کشور اعلام کرده بود که استقلال اسکاتلند از پادشاهی متحده را به رأی خواهد گذاشت. این حزب بالاخره توسط "آلکس سالموند"  وزیر اول اسکاتلند در پارلمان، زمان دقیق این همه‌پرسی را 18 سپتامبر (27 شهریور) اعلام کرد. در حالی که دولت مرکزی بریتانیا مخالف این همه‌پرسی است، اما از لحاظ قانونی، امکان جلوگیری از آن را ندارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان