غیرساکن بودن ۹۰ درصد مدیران، معضل اصلی شهرستان سروآباد است


غیرساکن بودن 90 درصد مدیران، معضل اصلی شهرستان سروآباد است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای ‌شهر سروآباد با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان ‌گفت: غیر‌ساکن بودن ۹۰ درصد مدیران، معضل اصلی شهرستان سروآباد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صباح محمدی شامگاه سه شنبه در دیدار امام جمعه موقت‌، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سروآباد با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به مشکلات مهم شهرستان سروآباد خواستار توجه ویژه مسئولان اجرایی استان به این شهرستان شد و اظهار کرد: شهرستان سروآباد به دلیل وجود مشکلات عدیده‌ای که هم اکنون گریبانگیر آن است، در معرض آسیب جدی است.

وی گفت: عدم وجود یک بیمارستان مناسب، افزایش بیکاری، نبود درآمد پایدار، مهاجرت روستانشینان این شهرستان و عدم وجود صنایع تولیدی و شرکت‌های تجاری از مهمترین مشکلات سروآباد است.

رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی دهستان نگل در بخش کلاترزان شهرستان سنندج با شهرستان سروآباد، خواستار الحاق این دهستان به شهرستان سروآباد شد و خاطر‌نشان کرد: الحاق این دهستان به شهرستان سروآباد توسعه و ترقی در شهرستان سروآباد را سرعت می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم دهستان نگل نیز خواهان الحاق به شهرستان سروآباد هستند، گفت: دهستان نگل و سروآباد تا سال 80 زیر مجموعه مریوان بودند ولی همزمان با مستقل شدن شهرستان سروآباد از مریوان دهستان نگل نیز زیر مجموعه بخش کلاترزان شد.

محمدی، تردد بیش از 90 درصد از مدیران و کارکنان ادارات سروآباد به شهرستان‌های همجوار مریوان و سنندج، را معضل اصلی شهرستان نوپای سروآباد بیان کرد و افزود: عدم سکونت مدیران و کارمندان دولتی مستقر در ادارات شهرستان سروآباد در خود شهرستان سبب ایجاد شبهات زیادی در بین شهروندان و عدم رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه زمانی که کارمندان و مسئولان این شهرستان، در سروآباد ساکن نیستند دیگر چه انتظاری می توان از سایر شهروندان داشت، که از این شهرستان مهاجرت نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد خاطرنشان کرد: می‌طلبد که مسئولان استانی هر چه سریع‌تر نسبت به حل این معضل اصلی شهرستان چاره اندیشی کرده و با ملزم کردن مدیران و کارکنان ادارات به اسکان در شهرستان به توسعه سروآباد کمک کنند.

وی شهرستان سروآباد را مهد عالمان دینی توصیف کرد و گفت: بسیاری از عالمان و امامان جمعه و جماعات شهرستان‌های استان کردستان در مراکز علوم دینی دورود و هورامان رشد کرده‌اند.

محمدی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان سروآباد در زمینه های کشاورزی، شیلات و باغداری افزود: سروآباد قطب تولید توت فرنگی، انگور و گردو در استان کردستان است که استفاده از این ظرفیت‌ها به توجه ویژه مسئولان اجرایی استان بستگی دارد.

وی با انتقاد شدید از عدم استقرار برخی از ادارات دولتی در این شهرستان با وجود 13 سالی که از عمر شهرستان بودن آن می گذرد، خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولان و مدیران کل استان کردستان هر چه سریعتر نسبت به استقرار برخی از ادارات دولتی در شهرستان سروآباد اقدام کرده و تردد و مراجعه شهروندان سروآبادی به شهرستان‌های همجوار را پایان دهند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon