انتقال آب سد آزاد به سروآباد، کشاورزی این شهرستان را رونق می‌بخشد


انتقال آب سد آزاد به سروآباد، کشاورزی این شهرستان را رونق می‌بخشد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به مستعد‌بودن زمین‌های کشاورزی شهرستان سروآباد می‌توان با استفاده از آب سد آزاد، محصولات ارزشمند و گران قیمتی در این شهرستان تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه موقت، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی سروآباد، با اشاره به ظرفیت و استعداد بسیار بالای شهرستان سروآباد در بحث کشاورزی، شیلات و باغداری اظهار کرد: شهرستان سروآباد از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، که اگر به درستی از آنها استفاده شود، توسعه و رونق این شهرستان تسریع می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن شهرستان سروآباد به سد آزاد نگل، گفت: با توجه به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی شهرستان سروآباد می‌توان با استفاده از آب سد آزاد، محصولات ارزشمند و گران قیمتی از قبیل فندق را در این شهرستان تولید کرد، که این مهم می‌تواند در ایجاد درآمد و اشتغالزایی در شهرستان سروآباد نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مرکز شهرستان سروآباد از نظر محیطی از مساحت کمی برخوردار است، تصریح کرد: باید تلاش کرد که پراکندگی شهرستان سروآباد در روستاها حفظ شود و برای تحقق این امر مهم باید با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در سطح روستاها از آمار مهاجرت در این شهرستان کم کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های تولیدی بسیاری که خداوند متعال در این منطقه ایجاد کرده، باید با حمایت مسئولان و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای ایجاد درآمد و اشتغال برای مردم استفاده شوند.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی افزود: برای توسعه و رونق شهرستان سروآباد به صنایع تولیدی و شرکت‌های بزرگ نیازی نیست و می‌توان تنها با سرمایه‌های کوچک و آموزش‌های لازم در قالب ایجاد مشاغل خانگی و تعاونی‌های کوچک در مسیر توسعه گام برداشت.

وی گفت: برنامه‌ریزی و اولویت کاری مسئولان باید طوری باشد که به سمت مکانیکی شدن قدم برنداریم و کارها را زیاد سخت نکنیم، چرا که تنها با ایجاد تعاونی های کوچک گروهی و سرمایه گذاری خیلی کم، می‌توان به توسعه و ایجاد درآمد پایدار دست پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ساکن بودن اکثر مدیران و کارمندان ادارات سروآباد در شهرستان‌های همجوار خاطرنشان کرد: این مشکل در بسیاری از شهرها وجود دارد، ولی لازم است که با چاره اندیشی و برنامه ریزی مسئولان ارشد استان این مشکل حل و فصل شود.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی را در سطح استان و شهرستان موثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه ها و مراسم فرهنگی در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری و مبارزه با تهدیدات نرم دشمنان بسیار کارساز و مثمرثمر است و مسئولان شهرستان سروآباد باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon