گردش مالی صنعت چاپ از ۸۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت


گردش مالی صنعت چاپ از 800 میلیارد دلار فراتر رفت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:گردش مالی صنعت چاپ از ۸۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین محمودرضا برازش در مراسم روز گرامیداشت صنعت چاپ استان قزوین که در سالن همایش های کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: در 40 سال گذشته بیشترین فعالیت چاپ در حوزه کتاب و مطبوعات بوده است ولی امروز تنها پنج درصد از حوزه چاپ مربوط به مربوط به کتاب و 15 درصد آن مربوط به مطبوعات است.

وی افزود: گردش مالی صنعت چاپ از 800 میلیارد دلار فراتر رفته است و تمام زندگی ما از قبل تولد تا هنگام فوت مربوط به صنعت چاپ است و همه بخش ها به صنعت چاپ نیاز دارد.

برازش عنوان کرد:‌ تقریبا تمامی صنایع غذایی ایران به بسته‌بندی نیاز دارد  و به نقل از دکتر حداد عادل چاپ زبان گویای کالاهای صامت است.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از تفکرات ما در حوزه چاپ تفکراتی است که چاپ سنتی را می بیند ولی امروز خیلی متنوع شده است و چاپخانه های قزوین محصولات خود را به سراسر کشور صادر می کند.

وی گفت: تعادل بین دستگاه‌ها وجود ندارد و تراز وضعیت چاپی ایران با وضعیت دنیا منفی است و در 3 ماه گذشته در برخی موارد در حوزه چاپ بیش از 90 درصد واردات داشته ایم.

برازش خاطرنشان کرد: علمی کردن صنعت چاپ باید در کشور دیده شود و در وزارت باید یک بازنگری داشته باشیم و دو مقوله باید در صنعت چاپ انجام بدهیم.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه چاپ باید آموزش و به روز بودن را ملاک خود قرار دهیم و کتابخانه تخصصی حوزه چاپ نیز باید به وجود بیاید.

وی افزود: در صنعت های مختلف در حوزه های پژ‍وهشی اقداماتی را انجام داده‌ایم ولی در حوزه چاپ موفق عمل نکرده ایم و این مهم منجر به افزایش تولید می‌شود.

برازش گفت: در حوزه چاپ تجهیزات خوب است ولی تنظیم نیست و در برخی نقاط زیاد و در برخی نقاط دیگر تجهیزات کم است.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم چاپ را به صورت درست انجام دهیم این صنعت سود اقتصادی مناسبی دارد و برای کیفی‌سازی در این صنعت باید مراحل پیش از چاپ از جمله طراحی، گرافیک در چاپ و بسته‌بندی و صحافی هم جدی گرفته شود تا بتوان با استفاده از مواد مرغوب کالایی با کیفیت تولید و ارائه کرد.

وی اظهار کرد: ارتباط صنعت، دانشگاه و چاپخانه‌ها می تواند در موفقیت و سودآوری این صنعت موثر باشد که در این زمینه باید فعالیت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon