بشار الجعفری: تروریست‌های «النصره» به تسلیحات سازمان ملل در جولان دست یافته‌اند

بشار الجعفری: تروریست‌های «النصره» به تسلیحات سازمان ملل در جولان دست یافته‌اند

خبرگزاری تسنیم: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، روز سه‌شنبه از تسلط عناصر گروه تروریستی جبهه النصره بر تسلیحات و تجهیزات سربازان حافظ صلح سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، روز گذشته اعلام کرد معارضان مسلح وابسته به گروه تروریستی النصره بر تسلیحات، البسه و تجهیزات متعلق به سربازان حافظ صلح سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان دست یافته‌ و همچنین بخش سوریه‌ای جولان را به اشغال خود درآورده‌اند.

براساس این گزارش، سازمان ملل، روز دوشنبه، اعلام کرد صدها سرباز این سازمان بخش سوری منطقه جولان را ترک کرده و به بخش تحت تصرف اسرائیل منتقل شده‌اند. سازمان ملل همچنین تأکید کرد نیروهای مستقر این سازمان در جولان به دلیل پیشروی «گروه‌های مسلح» با تهدید مواجه هستند.

بشار الجعفری اعلام کرد تروریست‌های النصره،  شاخه القاعهد که در سوریه فعالیت می‌کند، «موفق شدند بخش سوریه‌ای جولان را پس از اخراج سربازان سازمان ملل، به اشغال کامل خود درآوردند.»

نماینده سوریه در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود تروریست‌های النصره همچنین از تسلیحات و مواضع سربازان حافظ صلح سازمان ملل «برای شلیک موشک به ارتش سوریه و غیرنظامیان در داخل روستاها» استفاده می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل، امروز اوضاع منطقه اشغالی جولان را بررسی خواهد کرد. 45 تن از سربازان حافظ صلح سازمان ملل، طی دو هفته گذشته به اسارت گروه تروریستی النصره درآمده‌اند که با میانجیگری قطر آزاد شدند.

رژیم صهیونیستی که از سال 1967 حدود 1200 کیلومتر مربع از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورده است، رسما با سوریه در حالت جنگ قرار داد.

در حال حاضر نزدیک به یک هزار و 223 نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در بلندی‌های جولان حضور دارند که از کشورهای فیجی، فیلیپین، هلند، نپال، هند و ایرلند هستند. این افراد براساس قرارداد آتش‌بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان و مرز میان سوریه و سرزمین اشغالی مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی