وزارت راه ۵۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

وزارت راه 5000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه از بدهی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران خبر داد و گفت:در لایحه خروج از رکود پیش بینی شده دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به پیمانکاران را از طریق انتشار اوراق بهادار صکوک اجاره یکجا پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه، عباس آخوندی با اشاره به لزوم اتصال شبکه جاده ای کشور به راه های جهانی تصریح کرد: در بخش ریلی و جاده اتصال به شبکه های بین المللی موجب مبادله کالا و توسعه روابط خواهد شد که در این راستا پاییز امسال راه آهن اینجه برون به راه آهن ترکمنستان متصل می شود.

وی با بیان این‌که از سمت غرب دریای خزر از طریق راه آهن تهران - قزوین - انزلی - آستارا راه آهن ایران به آذربایجان و در پی آن به روسیه و اروپا متصل می شود، تاکید کرد: افزایش بهره وری در حوزه ریلی شامل دو خطه کردن مسیرهای ریلی،‌بهسازی خطوط و برقی کردن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که سه خطه کردن خط آهن تهران - کرج ا مسال به مناقصه می رود و بخش عمده زیر سازی خط آهن میانه - تبریز انجام شده، یادآور شد: در سال 92، 33 میلیون تن بار توسط راه آهن جا به جا شده است که در سال 1404 به میزان 200 میلیون تن بار جابه جا شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موارد مورد تاکید در لایحه خروج از رکود، گفت:  در این لایحه پیش بینی شده دولت حدود 20 هزار میلیارد تومان بدهی خود به پیمانکاران (مربوط به طرح های عمرانی) را از طریق انتشار اوراق بهادار صکوک اجاره یکجا پرداخت کند.

آخوندی با اشاره به اینکه وزارت راه وشهرسازی 5000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است ابراز امیدواری کرد  با تصویب لایحه خروج از رکود تمام بدهی به پیمانکاران از طریق روش‌های پیش بینی شده پرداخت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه