جاده‌های ‌کردستان پاسخ‌گوی حمل و نقل استان نیست


جاده‌های ‌کردستان پاسخ‌گوی حمل و نقل استان نیست

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: جاده‌های موجود کردستان پاسخگوی حمل و نقل استان نیست و وضعیت راه‌های استان، تاکنون سبب بروز حوادث جاده‌ای بسیاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان که با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جاده های استان کردستان به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه که کوهستانی و سردسیر است، از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی گفت: هر سال تصادفات قابل توجهی در جاده های استان رخ می دهد که بخشی از آن ناشی از نامناسب بودن وضعیت جاده ها و وجود نقاط حادثه خیز است.

استاندار کردستان با اشاره به تعداد بسیار زیاد نقاط حادثه خیز در استان خاطرنشان کرد: جاده‌های موجود کردستان پاسخگوی حمل و نقل استان نیست و وضعیت راه‌های استان، تاکنون سبب بروز حوادث جاده‌ای بسیاری شده است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش تصادفات جاده‌ای در استان کردستان تا پایان مردادماه امسال، گفت: تلاش پلیس برای حضور قابل توجه در جاده‌ها قابل تحسین است اما مجموعه اقداماتی مانند حذف نقاط حادثه‌خیز، اصلاح روکش آسفالت و افزایش تجهیزات کنترلی پلیس برای توجه بیشتر عامل انسانی به قانون نیز برای مناسب‌سازی جاده‌ها باید صورت گیرد.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال تاکنون 29 مدرسه موجود در حاشیه راه ها و جاده های استان ایمن سازی شده اند.

نعمت الله خواجه ای همچنین به نصب 5 دوربین نظارتی و کنترلی در جاده های استان اشاره کرد و افزود: برای ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت در استان نیز تاکنون 1200 کلاه ایمنی توزیع شده است.

وی گفت: از آنجا که حضور پلیس راه نیز در کاهش تصادفات جاده ای بسیار موثر است برای پلیس راه سنندج – کرمانشاه تاکنون یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کردستان خواستار توجه بیشتر به مرز رسمی باشماق شد و خاطرنشان کرد: مرز رسمی باشماق پنجمین مرز ورودی کشور و دومین مرز در مسیر ترانزیت به بندر امام است بنابراین تردد زیادی در این مرز صورت می گیرد که نیاز به توجه ویژه دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon