همه تعهدات سازمان راهداری کشور در کردستان عملی شده است


همه تعهدات سازمان راهداری کشور در کردستان عملی شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: صددرصد تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در استان کردستان عملی شده و چندین پروژه نیز مازاد بر تعهدات راه و شهرسازی در کردستان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد صادق وجدی صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان که با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌های استان هر 2 ماه یکبار برگزار شده و برگزاری این جلسات تاکنون آثار و برکات فراوانی را برای استان کردستان به دنبال داشته است.

وی گفت: بیشترین  مشکل موجود در جاده های کردستان این است که استاندارد شبکه حمل و نقل استان با عملکرد آن تناسب ندارد و از جاده ها بیش از ظرفیت آن استفاده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: استاندارد شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان در اسکلت اصلی در حد راه فرعی درجه یک و راه اصلی است اما استفاده‌ای که از آن می‌شود در حد راه های چهارخطه و بزرگراه است.

وی گفت: در راستای سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آیین نامه جدید ایمنی و حمل و نقل، یکی از کارهای برجسته انجام شده در استان این است که امسال تاکنون 142 کیلومتر روکش جاده‌ای استان با هدف پیشگیرانه، نگهدارنده و حفاظتی انجام شده است.

وجدی افزود: سال گذشته نیز حدود 100 کیلومتر روکش معادل راه اصلی در استان انجام شده و به طورکلی در 2 سال اخیر معادل 250 کیلومتر از جاده های کردستان روکش شده است.

وی به انجام ممیزی ایمنی راه ها توسط سازمان راه و شهرسازی استان نیز اشاره کرد و گفت: تمام محورهای شریانی استان نقطه به نقطه طبق دستورالعمل ممیزی شده و مکان هایی که امکان بروز مشکل و حادثه دارند بررسی و شناسایی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به پروژه های مختلف که از ممیزی ایمنی راه ها استخراج می شود گفت: یکی از نمونه های استخراج شده از ممیزی در ارتباط با وضعیت نرده پل ها است که در همین راستا تعداد زیادی از پل های موجود در استان ایمن سازی شده و ناپیوستگی حفاظ های کناری هم رفع می شود.

وی با بیان این که صددرصد تعهدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در استان کردستان عملی شده است افزود: چندین پروژه نیز مازاد بر تعهدات راه و شهرسازی عملیاتی شده است که تمامی آن ها نیز عملی شده است که یکی از آن ها ارتقای ایمنی و بهسازی 5 کیلومتر اول مریوان – باشماق است.

وجدی با تاکید بر لزوم ارتقاء محور همدان – سنندج و مریوان مرز باشماق خاطرنشان کرد: احداث فرودگاه سقز نیز در توسعه همه جانبه شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی بسیار موثر است و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon