برنامه‌های فرهنگی مقابله با اعتیاد در شهرستان مریوان تدوین می‌شود


برنامه‌های فرهنگی مقابله با اعتیاد در شهرستان مریوان تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مقابله با اعتیاد گفت: برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با اعتیاد در شهرستان مریوان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، حمد فلاحی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان مریوان، اظهار کرد: برای ریشه‌کن کردن پدیده شوم اعتیاد باید خانواده‌ها را بیش از پیش از معضلات و مشکلات مصرف مواد مخدر آگاه کرد.

وی گفت: اعتیاد امری است که همواره خانواده‌ها را به عنوان مهمترین رکن اجتماع در معرض خطر قرار داده و سبب فروپاشی آن می‌شود لذا می طلبد که در امر آگاه‌سازی خانواده ها بیش از گذشته اقداماتی صورت گیرد.

فرماندار مریوان تصریح کرد: مسئولان سطح شهرستان باید تمام سعی و تلاش خود را در امر آگاهی بخشی به خانواده‌ها انجام دهند تا از رسوخ این پدیده شوم در بین خانواده‌های سالم جلوگیری شده و بتوان به خانواده‌های آلوده کمک کرد.

وی خواستار تدوین برنامه‌های فرهنگی برای آشنایی خانواده‌ها از مضرات اعتیاد شد و گفت: بازگشایی مدارس فرصتی مناسب برای راه‌اندازی کلاس‌های آگاهی‌بخشی در زمینه اعتیاد است لذا باید مسئولان تمام سعی و تلاش خود را برای این امر به کار گیرند.

فلاحی افزود: برگزاری کلاس‌های ورزشی و ترغیب جوانان به امر ورزش سبب جلوگیری از ورود جوانان به دام اعتیاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان عزت نفس داشته باشند و از تمامی مضرات مواد مخدر آگاه باشند و بتوانند به جرات به امر اعتیاد نه بگویند جامعه‌ای مصون خواهیم داشت.

فرماندار مریوان گفت: آموزش مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها بسیار مهم و حیاتی است و با توجه به اقدام و تأثیر آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه مواد مخدر در سطح مدارس و دانشگاه‌ها لازم و ضروری است، لذا اداره آموزش و پرورش با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در سطح مدارس اقدام کند.

رئیس بهزیستی شهرستان مریوان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به این نکته که بهورزان ارتباطی مستیقم با روستانشینان دارند کلاس‌های آموزشی و توجیهی در راستای اهداف کمیسیون مبارزه با مواد مخدر برای این قشر برگزار شده است.

شیرکو بهمنی افزود: آشنا کردن بهورزان به امر مضرات اعتیاد سبب می‌شود که آنها هم به شیوه‌ای مستقیم در سالم نگه داشتن جامعه و خانواده‌های روستانشینان فعالیت کرده و از نفوذ اعتیاد در خانواده‌های روستائیان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon