مهلت ارسال آثار به کنگره بین‌المللی "احمد بگ کوماسی" یک ماه تمدید شد


مهلت ارسال آثار به کنگره بین‌المللی "احمد بگ کوماسی" یک ماه تمدید شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌شهرستان مریوان گفت: با پیشنهادات مردم و با نظر شورای همفکری ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی احمد بگ کوماسی مهلت ارسال آثار علاقه مندان به این کنگره به مدت یک ماه تمدید شد.

خالد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، اظهار کرد: طبق پیشنهادات مردم و با نظر شورای همفکری ستاد برگزاری کنگره احمد بگ کوماسی مهلت ارسال آثار علاقه مندان به شرکت در این کنگره به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

وی گفت: با هدف پاسداشت فرهنگ منطقه و بررسی علمی آثار هنرمند برجسته احمد بگ کوماسی، کنگره بزرگداشت این شاعر نامدار کُرد پاییز امسال در مریوان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان تصریح کرد: شناساندن شخصیت های فرهنگی و آثار و اندیشه های آنان به مردم یکی از رسالت های دستگاه های فرهنگی کشور است.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان با همکاری انجمن فرهنگی ادبی مریوان و جمعی از فعالان عرصه ادبیات طی فراخوانی از کلیه نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران دعوت می‌کند مقالات و آثار خود را در این ارتباط به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

قادری افزود: افرادی که مایل به شرکت در این کنگره بین المللی باشند می‌توانند آثار خود تا پایان مهر ماه به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان ارسال کنند.

به‌گزارش تسنیم، احمد بگ کوماسی (1793-1876م) شاعر قرن 19 میلادی است، زادگاه وی روستای «به‌رده سپی» از توابع بخش سرشیو شهرستان مریوان است، همچنین او متخلص به خالوی کوماسی و هم عصر با شعرایی همچون مولوی تاوگوزی بوده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon