مشکل تأمین آب ۵۷۴ خانوار روستایی شهرستان سقز برطرف شد


مشکل تأمین آب 574 خانوار روستایی شهرستان سقز برطرف شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور آبفار شهرستان سقز از رفع مشکل آب ۲ روستای آیچی و تیلکو در شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، صدیق محمدزاده صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت آب روستاهای شهرستان سقز، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در روستاهای آیچی و تیلکو این شهرستان، در روستای آیچی با مشارکت اهالی روستا اقداماتی از قبیل حفاری یک حلقه چاه نیمه عمیق، 370 متری لوله گذاری و نصب یک دستگاه الکتروپمپ انجام شد.

وی گفت: در روستای تیلکو نیز 4 دهنه چشمه قدیمی به طول 61 متر بازسازی، 957 متر لوله گذاری در سایزهای 90 و 63 و هم چنین 3 باب حوضچه ‌احداث شد.

مدیر امور آبفار شهرستان سقز تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته در روستاهای مذکور 62 هزار لیتر آب به روستای تیلکو و 35 هزار لیتر آب در شبانه روز به روستای آیچی اضافه شده است.

وی گفت: تعداد 574 خانوار در روستاهای آیچی و تیلکو ساکن هستند که با همت همکاران این اداره مشکل آب آنان مرتفع شده است.

مدیر امور آبفار شهرستان سقز با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش منابع تامین آب و محدودیت های ایجاد شده در تامین آب شرب روستائیان سقز گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 395 کنتور معیوب آب در مناطق روستایی شهرستان ‌تعویض شده است.

وی افزود: برای گذر از شرایط سخت کم آبی در روستای سقز، به طور متناوب اقداماتی هم چون کشف و شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز، ارسال اخطاریه قطع برای مشترکان پرمصرف و دارای کنتور معیوب، برگزاری جلسات توجیهی برای آبداران و دیگر افراد تاثیرگذار در روستاها و حضور در جمع روستائیان و آگاهی بخشی وضعیت بحران آب و دعوت آنان به رعایت الگوی مصرف به ویژه در زمان اوج مصرف در روستاهای شهرستان سقز به اجرا در آمده است.

محمدزاده از عموم مردم به ویژه روستائیان درخواست کرد در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا مشکلات آب در روستاهای شهرستان تا فصل بارندگی به حداقل برسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon