واشنگتن پست: آمریکا درحال حاضر نیز در عراق حضور زمینی دارد

واشنگتن پست: آمریکا درحال حاضر نیز در عراق حضور زمینی دارد

خبرگزاری تسنیم: آمریکا برای شکست داعش علاوه بر حملات هوایی به حمایت نظامی زمینی نیازمند است که برای این هدف احتمالا پیش از این از نیروهای ویژه سازمان سیا استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، دیوید ایگناتیوس در مقاله‌ای به بررسی چگونگی حمایت محدود نظامی آمریکا از روی زمین برای کمک به تضعیف و در نهایت نابودی داعش پرداخته است.

سوال اصلی در این میان این است که  حمایت زمینی از عملیات‌های آمریکا بدون اعزام نیروی زمینی به عراق چگونه امکانپذیر خواهد بود. به اعتقاد نویسنده پاسخ این سوال می‌تواند در اعزام نیروهای ویژه آمریکا به عراق به صورت مخفیانه باشد. نمونه این اتفاق نیز در عملیات نیروهای آمریکایی به حیدرآباد پاکستان با هدف کشتن بن لادن صورت گرفت.

آنچه کارشناسان نظامی بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که نابودی داعش علاوه بر حملات هوایی به آموزش و کمک آمریکا به نیروهای زمینی وابسته است و بهترین راه برای انجام این کار فرماندهی شاخه زمینی نیروهای ویژه سازمان سیا است که همواره چنین عملیات‌های شبه‌نظامی را تحت کنترل دارد.

هرچند درباره چنین عملیات‌هایی صحبت خاصی نمی‌شود اما آمریکا به صورت گسترده از آنها در مناطق مختلف خاورمیانه مانند افغانستان و عراق استفاده کرده است. آمریکا در بحث آموزش می‌تواند روی قبایل سنی حساب ویژه‌ای باز کند تا این نیروها در نهایت نبرد را به داخل خیابان‌های موصل انتقال دهند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان