اسرائیل همکاری با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره غزه را رد کرد

اسرائیل همکاری با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره غزه را رد کرد

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی مخالفت خود برای همکاری با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره تجاوز این رژیم به غزه را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه العرب، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حاضر به همکاری با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره غزه نیست.

چند روز پیش «ویلیام شاباس» کارشناس کانادایی حقوق بین الملل که ریاست کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای تحقق درباره جنگ اسرائیل علیه کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه را بر عهده دارد، از اعمال فشارهای این رژیم علیه وی خبر داد.

وی گفت: هرگز از سمت خود استعفا نخواهم داد مگر اینکه شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل اعلام کند که حضور من در رأس این کمیته روند تحقیقات را به تعطیلی می کشاند؛ در غیر اینصورت هرگز از سمت خود استعفا نخواهم کرد.

وی اظهار داشت: تنها اسرائیلی ها و حامیان آنها خواهان استعفای من هستند، من برای انجام این وظیفه مامور شده ام و هرگز از آن عقب نشینی نخواهم کرد و تحقیقات نیز باید اجرا شود.

شاباس تاکید کرد که اتهامات وارده به وی درباره مواضع ضد اسرائیلی اش صحت ندارد.
این در حالی است که «ران بروسور» نماینده اسرائیل در سازمان ملل از «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل خواسته بود تا ویلیام شاباس را از عضویت و ریاست کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره تجاوزات اسرائیل کنار بگذارد.

وی مدعی شد که شاباس مواضع خصمانه علیه اسرائیل دارد و احتمالا اسرائیل با کمیته شاباس که برای تحقیق درباره جنایت های جنگی در نوار غزه تشکیل شده است، همکاری نکند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان