۴۳ هزار محصل زیر پوشش کمیته امداد استان فارس هستند


43 هزار محصل زیر پوشش کمیته امداد استان فارس هستند

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: ۳۵ هزار دانش آموزان ۸ هزار و ۷۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، محمد بدری اظهار کرد: 35 هزار دانش آموزان 8 هزار و 700 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس هستند.

وی با بیان اینکه یکی از آموزه‌های دستوری قرآن کریم پرداخت صدقه است، گفت: در بسیاری از روایات صدقه با دو اثر جذب منفعت و دفع بلا مورد توجه قرار گرفته است و چیزی است که انسان به قصد قربت از مال خود خارج می‌کند.

بدری با اشاره به اینکه انسان با پرداخت صدقه علاوه بر طهارت روحی و روانی خودگامی بلند جهت تقرب به خداوند متعال برمی دارد، خاطر نشان کرد: پرداخت صدقه سبب محبوبیت انسان نزد خدواند می‌شود که بر همین اساس صدقه دادن آثار اجتماعی و معنوی زیادی دارد.

وی افزود: چنانچه صدقات به صورت هدفمند و اثربخش در جامعه  صرف فقرا و منجر به توانمندی آنان شود می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی فقر نیاز به ساماندهی و سازماندهی دارد و یکی از عواملی که می‌تواند در بهبود و درمان فقر در جامعه بسیار مفیدی و موثر باشد پرداخت صدقه است که این تشکیلات با برنامه‌ریزی‌های دقیق در کمیته امداد سازماندهی شده است.

بدری با بررسی نهادهای حمایتی، کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع‌آوری کمک‌های مردمی  به ویژه صدقات نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا صدقات مردم به صورت منظم و سازمان یافته و هدفمند و اثربخش صرف محرومان و نیازمندان شود.

وی یکی از موفقیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را بسیج مشارکت مردمی در راستای فقرزدایی، ترویج فرهنگ انفاق، احسان و عمق بخشیدن به روحیه تعاون، نیکوکاری و ایجاد همبستگی‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: همه این اقدامات در نهایت منجر به رفع مشکلات خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان می‌شود.

بدری با تشکر و قدردانی از مردم خیر و نیکوکار استان فارس به دلیل همراهی و همیاری با این نهاد در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان اظهار کرد: با  کمک‌های  مردم خیر، نوع دوست و نیک‌اندیش استان فارس به ویژه صدقات امکان ادامه تحصیل  بیش از 43 هزار دانشجو و دانشآموز  فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با کمک‌های مردم خیر و نیکوکار استان فارس امکان ازداوج هزاران زوج جوان، ساخت صدها منزل مسکونی، ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار،  پرداخت هزینه‌های درمانی ایتام و نیازمندان  و غیره امکان‌پذیر می‌شود.

بدری خاطرنشان کرد: هم اکنون 550 هزار مشترک فعال صدقات در سطح استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon