مان: دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ جمعه آغاز می‌شود

مان: دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 جمعه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ روز جمعه در نیویورک آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد دور جدید مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در روز 19 سپتامبر (28 شهریور) در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک آغاز خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

این اولین دور از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی پس از عدم توافق در مذاکرات ماه جولای بود. در پی پایان بازه زمانی شش‌ماهه منعقد در توافقنامه موقتی ژنو "برنامه مشترک اقدام" دیپلمات‌ها توافق کردند که مذاکرات را برای یک دوره چهارماهه دیگر تا 24 نوامبر (3 آذر) تمدید کنند.

هنوز اختلاف نظرهای عمیقی بین ایران و مذاکره کنندگان غربی درباره موضوعاتی چون ظرفیت غنی‌سازی، دوره زمانی توافق نهایی، بازه زمانی و چگونگی لغو تحریم‌ها، تأسیسات فردو، تأسیسات آب سنگین اراک و نیز ابعاد احتمالی و ادعایی نظامی برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، پیشتر دستیابی به توافق جامع را در این دور از گفت‌وگوها بعید دانسته اما اظهار امیدواری کرده است که بتوان در این دور با حل برخی مسائل راه برای تکمیل متن "برنامه جامع مشترک اقدام" را هموار نمایند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان