دبیرخانه کانون‌های مساجد برای تفکیک کتابخانه مساجد تسهیلات پرداخت می‌کند


دبیرخانه کانون‌های مساجد برای تفکیک کتابخانه مساجد تسهیلات پرداخت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد تسهیلات و اعتباراتی برای تفکیک کتابخانه‌ها از کانون‌های مساجد در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامل گلباغی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: سال گذشته 22 مجوز کتابخانه عمومی در کانون های مساجد این استان صادر که امسال نیز 15 مجوز جدید به این تعداد افزوده شد.

وی گفت: فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد همزمان با آغاز فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت مشترک آغاز شده اما فعالیت این کتابخانه‌ها در کنار کانون‌های مساجد محدود بود و امکانات آن نیز به یک قفسه و چند جلد کتاب خلاصه می‌شد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان تصریح کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد تسهیلات و اعتباراتی برای تفکیک کتابخانه‌ها از کانون‌های مساجد در نظر گرفته و رویکرد تخصصی شدن کتابخانه های مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعطای مجوز کتابخانه عمومی با توجه به معیارهایی مانند داشتن اعضای فعال و فضای مناسب کتابخانه‌ای داده می شود، گفت: در کتابخانه های واجد شرایط نرم‌افزار کتابخانه مهر مساجد نصب می شود تا خدمات بهتر و بیشتری به اعضای کانون‌های مساجد ارائه ‌شود.

گلباغی خاطر نشان کرد: در کتابخانه های عمومی مساجد این امکان برای افرادی که در نقاط دورافتاده روستایی هستند فراهم می شود که به صورت آسان و رایگان از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon