جلسه رؤسای شوراهای اسلامی بخش‌های کل کشور برگزار می‌شود

جلسه رؤسای شوراهای اسلامی بخش‌های کل کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه روستایی رئیس جمهور از برگزاری جلسه روسای شوراهای اسلامی بخش‌های کل کشور در ۱۴ و ۱۵ مهرماه امسال با حضور رئیس جمهور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالفضل رضوی ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، با اشاره به اینکه امروز در روستاها شاهد کمرنگ شدن سنت‌ها و روحیه همدلی هستیم، اظهار کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی باید زمینه مقابله با مشکلات موجود در روستاها از جمله اشتغال و معاش فراهم شده تا بدین ترتیب شاهد کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ و رشد حاشیه نشینی باشیم.

وی بر لزوم حفظ میراث فرهنگی موجود در روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا بازنگری در فرهنگ اشاعه یافته در روستا در دهه‌های گذشته و انجام اقدامات فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت روستاییان ضروری است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه برای نسختین بار مسائل توسعه روستایی در یک شورای جداگانه بررسی می شود از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با همکاری و نظارت استاندار محترم نظرات خود را به این شورا ارسال کنند.

رضوی از برگزاری جلسه روسای شوراهای اسلامی بخش‌های کل کشور در 14 و 15 مهرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور در تهران خبر داد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم ارتقای شاخص‌های فرهنگی برای تحقق توسعه در روستاها تاکید کرد و گفت: در این زمینه استفاده از جایگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیز کتابخانه ها، افزایش خانه های عالم و ظرفیت موجود در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ضروری است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon