مریوان آماده برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی است


مریوان آماده برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی است

خبرگزاری تسنیم: فرماندارمریوان گفت: مسئولان مریوان با همراهی و همکاری یکدیگر بسترهای مناسب را برای اجرای نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و جمعی از مسئولان این شهرستان در فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: مسئولان مریوان با همراهی و همکاری یکدیگر بسترهای مناسب را برای اجرای نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تدارک دیده‌اند.

وی با اعلام آمادگی کامل مریوان برای برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در سطح شهر ایجاد فرصتی مناسب برای شناساندن توانمندی های این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری است.

فرماندارمریوان  تصریح کرد: شهرستان مریوان از نظر فرهنگی دارای ظرفیت‌های وسیعی است و امروزه همه مردم دنیا این شهرستان را به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران اسلامی می شناسند.

وی گفت: نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور استان‌های سراسر کشور در روز 25 ماه مهر امسال برگزار خواهد شد و عظمت این رخداد فرهنگی توانائی های شهرستان را به رخ دنیا می‌شاند.

فلاحی افزود: مسئولان مربوطه و دبیر اجرایی این جشنواره از هم اکنون باید برای برگزاری بهتر و باشکوهتر این جشنواره در پی ایجاد یک چارت کاری و مشخص کردن وظایف کسانی باشد که در اجرای این جشنواره نقش ایفا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور رفع تمامی مشکلاتی که در سال‌های قبل در زمان و هنگام اجرای این جشنواره وجود داشته باید افرادی برای بررسی نقاط ضعف سنوات گذشته باشند تا ضمن شناخت این نقاط ضعف بتوان با ایجاد راه و طرحی کارشناسانه برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اقدام کرد.

فرماندار مریوان گفت: نبود برنامه های جامع در سنوات گذشته یکی از آسیب های این جشنواره بوده است که امروزه باید با ایجاد چارت کاری و ایجاد کمیسیون های مختلف اجرایی در پی شناسایی افرادی بود که می توانند در اجرای این امر مهم مؤثر واقع شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر در دنیای امروز مریوان را با دریاچه زریبار به عنوان نقطه گردشگری می شناسند تمامی مردان و زنان فرهنگی ایران اسلامی و حتی جهان این شهرستان را به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور ایران اسلامی می‌شناسند.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: مریوان به عنوان یک الگوی رفتاری در بحث های فرهنگی در ایران مطرح شده و امید است که این حرکت همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: در شهرستان مریوان یک موقعیت استثنائی وجود دارد و برای نشان دادن هر چه بهتر وجه فرهنگی این شهر با اجرای درست و صحیح نهمین دوره از جشنواره بینم المللی تئاترخیابانی مریوان به این روند روبه رشد سطح فرهنگی اضافه می‌کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: مریوان امروزه پایتخت تئاترخیابانی کشور است و نباید این فرصت را از دست داد بلکه باهمت و تلاش به موقع و خالصانه مسئولان باید در حفظ این فرصا فرهنگی که با کمک و یاری مردمان خون گرم این شهرستان کسب شده است کوشا باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon