کمیته‌های ساماندهی امور جوانان بیجار تشکیل می‌شود


کمیته‌های ساماندهی امور جوانان بیجار تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به تشکیل ۹ کمیته برای ساماندهی امور جوانان بیجار گفت: هدف از تشکیل این کمیته‌ها منسجم کردن فعالیت‌ها در رابطه با جوانان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، فرهنگ مکتب داری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در فرمانداری بیجار برگزار شد با اشاره به تشکیل 9 کمیته برای ساماندهی امور جوانان بیجار اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته های مربوط به ساماندهی امور جوانان، منسجم کردن فعالیت ادارات و پرهیز از موازی کاری در راستای ساماندهی امور جوانان است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ها، فرماندار رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان است، گفت: در بحث ساماندهی، 13 مورد دنبال می شود که هدف از آن، هم افزایی فکری است.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر حق استفاده جوانان از امکانات دستگاه های اجرایی، خاطر نشان کرد: این امکانات در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف عنوان شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به افراد 14 تا 29 سال تعلق می گیرد که تحت پوشش ستاد ساماندهی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در خصوص امور جوانان مسئول هستند، گفت: بر اساس مصوبات جدید ساماندهی کشور برای این 13 مورد، نیاز به تشکیل 11 کمیته است.

مکتب داری کمیته ازدواج و تحکیم خانواده، اشتغال، مسکن، هویت و دین داری، مشارکت های اجتماعی، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی  و فضای مجازی را از کمیته های مورد نیاز برای ساماندهی امور جوانان برشمرد و افزود: خوشبختانه، ساماندهی نیاز به هزینه ندارد، چرا که ساماندهی عقلی است و با هم افزایی فکری صورت می گیرد.

وی شهرستان بیجار را فاقد سازمان های مردم نهاد در بین 10 شهرستان کردستان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید با ترغیب مردم و با اولویت قرار دادن روستاها، سازمان های مردم نهاد را در بیجار تشکیل دهند.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان کردستان از پرداخت وام ازدواج 5 تا 10 میلیونی با توجه به پیگیری های رئیس ستاد جوانان کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: قبلا پرداخت وام ازدواج، به صورت نقدی به جوانان انجام می شد اما این تسهیلات اکنون به صورت کارت خرید جهیزیه به جوانان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon