در صورت وجود اراده سیاسی فرصت توافق هسته‌ای وجود دارد

در صورت وجود اراده سیاسی فرصت توافق هسته‌ای وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی گروه تحقیقاتی انجمن کنترل تسلیحات معتقد است در صورت وجود اراده سیاسی در هر دو طرف زمان برای دستیابی به توافق هسته ای وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس ویک، دور جدیدی از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از امروز در نیویورک آغاز شد.  تیم مذاکرات هسته ای ایران به ریاست وزیر خارجه، محمد جواد ظریف وارد نیویورک شده و قرار است در نشستی دوجانبه با کاترین اشتون، هماهنگ کننده کشورهای مذاکره کننده با ایران برنامه نشست های آتی را هماهنگ کنند.

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در 30 تیر امسال به مدت 4 ماه دیگر تمدید شد و انتظار می رود در مذاکرات روزهای آتی  در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل برخی اختلافات اساسی حل و فصل شود.

به گفته مدیر اجرایی گروه تحقیقاتی انجمن کنترل تسلیحات معتقد است در صورت وجود اراده سیاسی در هر دو طرف زمان برای دستیابی به توافق هسته‌ای وجود دارد.

به گفته داریل کیمبال اگر توافق حاصل نشود، یک فرصت تاریخی برای حل و فصل این موضوع از دست خواهد رفت.

از سوی دیگر دیوید آلبرایت، موسس مرکز علوم و امنیت بین الملل در واشنگتن می گوید در مذاکرات باید درباره ظرفیت آینده برنامه غنی سازی ایران و نیز سطح بازرسی های بین المللی که ایران اجازه خواهد داد به توافق رسید.

وی مدعی است ایران در موضوعات کلیدی مصالحه نکرده است و  پر کردن شکافها طی ماه های آتی سخت است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان