مان: اختلافات ایران و ۱+۵ درمسائل اصلی همچنان زیاد است

مان: اختلافات ایران و 1+5 درمسائل اصلی همچنان زیاد است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اختلافات میان ایران و گروه ۱+۵ بر سر مسائل اصلی همچنان زیاد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که هدف از دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 دستیابی به راه حل جامعی است که جامعه جهانی را از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران مطمئن کند.

وی در ادامه نوشت: اختلافات بر مسائل اصلی همچنان زیاد است اما هدف اصلی حرکت به سوی کاهش شکاف‌ها و دستیابی به حداکثر پیشرفت است.
ساعتی پیش مذاکره "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون در نیویورک آغاز شد.

پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی رادیویی در آمریکا گفت: آماده مذاکراه برای توافق هستیم.

وی درباره توافق هسته ای تاکید کرد: معتقدیم این توافق امکان پذیر است. بر این باوریم در صورتیکه همه طرف‌ها بخواهند می‌توان به یک راه حل رسید.

دور جدید مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در روز 19 سپتامبر (28 شهریور) در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک آغاز خواهد شد.

این اولین دور از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی پس از عدم توافق در مذاکرات ماه جولای بود. در پی پایان بازه زمانی شش ماهه منعقد در توافقنامه موقتی ژنو "برنامه مشترک اقدام" دیپلمات‌ها توافق کردند که مذاکرات را برای یک دوره چهار ماهه دیگر تا 24 نوامبر (3 آذر) تمدید کنند.

پیش بینی می شود نشستی در سطح وزاری خارجه کشورهای مذاکره کننده نیز در نیویورک برگزار شود.

ایران و 6 کشور  آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان طی یک سال اخیر در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی جامع درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان