نیاز سرمایه‌گذاری ۴۶۲هزار میلیارد تومانی در سال‌های ۹۳ و ۹۴/بیکاری واقعی بیش از آمار موجود است


نیاز سرمایه‌گذاری 462هزار میلیارد تومانی در سال‌های 93 و 94/بیکاری واقعی بیش از آمار موجود است

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: منابع سرمایه گذاری در سال ۹۳ و ۹۴ شناسایی گردید و کل منابع مورد نیاز به قیمت جاری ۲۱۳ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۳ و ۲۴۹ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۴ برآورد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حسن طایی در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان که با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: از این که فرصتی دست داد تا در کنار بلند پایگان استان لرستان حضور داشته باشم بسیار خرسندم.

وی با اشاره به پیگری مشکلات استان لرستان افزود: در ابتدا قول می دهم در نخستین کمیسیون تخصصی شورای عالی  اشتغال با نمایندگان وزرایی که در  شورای عالی اشتغال حضور دارند و کمیسیون با آن ها شکل می گیرد به تمام موضوعات مطرح شده در این جلسه و مشکلات بیکاری استان لرستان و دیگر استان های زاگرس نشین بپردازم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد موضوعات مطرح شده در این جلسه افزود: همکار ما آقای چگنی در این جلسه مسائل کلان را مطرح کردند و من در جلسه فردا به مسائل کلان مطرح شده می پردازم.

جلسه های متوالی معاونت اشتغال وزارت تعاون با بانک ها برگزار شد

طایی با اشاره به جلسات برگزار شده با بانک ها برای حل مشکل بیکاری، بیان کرد: از روزی که مسئولیت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال را در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر عهده گرفته ام بیش از سه چهارم وقتم را جلسات با بانک ها گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در جلساتی که با بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی برای چند برنامه کلان داشتم و با توجه به حوزه تخصص من که در حوزه اشتغال است به این 2 مسئول گفتم که این معیاری که با آن بیکاری را  می سنجند یک تعریف محدود از بیکاری است.

طایی با اشاره به معیارهای غلط موجود برای بیکاری تصریح کرد: آیا کسی که 5 ساعت کار می کند، شاغل محسوب می شود و اگر کسی در بازار در اثر جست و جوی شغلی فرسوده شده است و از بازار کار بیرون رفته است جزء شاغلان محسوب می شود.

میزان واقعی بیکاری در کشور بیشتر از آمارهای موجود است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر تعریف واقعی بیکاری را با تمام ابعاد داشته باشیم، حجم بیکاران 2 برابر می شود و هم اکنون در اسلایدهایی که نشان داده شد میزان بیکاری لرستان 17 درصد است اما در قسمت پایین اسلاید آورده شده که این میزان برای سنین 15 تا 24 سال حدود 36 درصد است که حدود 2 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: چندین جلسه با اقای سیف و نوبخت داشته ایم که برنامه های وزارت کار را مشخص کرده ایم  و مسئله یارانه سود، مسئله کارورزی دانش اموختگان، ساماندهی کسب و کارهای خرد، موضوع اشتغال روستایی، موضوع اشتغال عمومی و مسئله لایحه سازمان نظام کارآفرینی از جمله این موارد است.

طایی بیان کرد: مسئله کارآفرینی به طور جدی مطرح شده است به ویژه در استان هایی که در حومه زاگرس قرار دارند و موضوع کارآفرینی باید به طور جدی در این استان های دنبال شود و یکی از مسائلی که معاونت اشتغال دنبال می کند مسئله کارآفرینی است که امروز هم در بدو ورود از یکی از مراکز کارآفرنی بازدید شد و توصیه هایی نیز به آن ها انجام شد.

استان های زاگرس نشین به تمام نقاط کشور متقاضی کار می فرستند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: استان های زاگرس نشین از جمله لرستان به تمام استان های کشور مهاجر می فرستند و یکی از کارهای که ما انجام می دهیم مسئله کاریابی هاست و سایت های شغلی است که باید این موضوع جدی گرفته شود و اگر زمانی لرستان نیروهای مهاجرش کم سواد بوده است اما هم اکنون مهاجرین استان لرستان، در واقع بیشتر دانش آموختگان استان هستند که باید سود و منفعتشان به لرستان برسد.

طایی تصریح کرد: در ابتدای سال و برحسب دستور آقای نوبخت، بنده از وزارت تعاون و دکتر پورمحمدی از معاونت نظارت و برنامه ریزی جلسه داشتیم و در آن جا مطرح شد که اگر سال آینده طرح خروج از رکود را داریم به چه منابعی نیاز هست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد منابع و میزان سرمایه گذاری برآورد شده در کشور در سال های 93 و 94 اظهار کرد: منابع سرمایه گذاری در سال 93 و 94 شناسایی گردید و کل منابع مورد نیاز به قیمت جاری 213 هزار میلیارد تومان برای سال 93 برآورد و برای سال 94 نیز 249 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

وی افزود: تسهیلات صندوق توسع ملی 4 درصد است و منابع تسهیلاتی که در اختیار این صندوق است، در واقع در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته است که خود به مشکل تبدیل شده است و در این مورد با آقای دکتر صفدر حسینی رایزنی به طور مداوم می شود.

میزان سرمایه گذاری شرکت‌ها از منابع داخلی 14 درصد در کشور است

طایی بیان کرد: مسئله دیگری که اهمیت دارد سرمایه گذاری شرکت ها از منابع داخلی است که حدود 14 درصد است که این در سطح کلان کشور است و البته در سطح استانی نیز هم قابل مقایسه است و منابع از بازارهای ملی باید 12.5 درصد باشد و سهم متقاضی از محل پس اندازها و آورده باید 10 درصد باشد و منابع عمومی غیر دولتی باید 4 درصد باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از 213 هزار میلیارد تومانی که قرار است بر طبق برنامه کلان به کل اقتصاد تزریق و سرمایه گذاری شود، میزان 33 درصد تسهیلات بانکی است و وقتی که به تعداد بیکاران استان لرستان و میزان عرضه و تقاضای نیروی کار توجه می شود، همان 1500 میلیارد تومانی است که اقای سیف به شما قول داده اند محقق می شود و با 33 درصد منطبق است.

نیاز سرمایه گذاری لرستان برای اشتغال 4 هزار میلیارد تومان است

طایی تصریح کرد: استان لرستان برای این که یک بازار کار قابل توجه داشته باشد نیازمند سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی است و من در محاسبات کلان به این رقم رسیدم و بدنه کارشناسی و مدیرت ارشد استان نیز به این عدد رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  خاطر نشان کرد: 33 درصد موتور محرک 67 درصد باقی مانده است و این موضوع به مدیریت های کلان کشور گوشزد شده است و در کل یکی از جریان هایی که منجر به بهبود وضع اقتصادی کشور می شود همین جریان سرمایه گذاری است و منظور از سرمایه گذاری نیز فقط بانک به تنهایی نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon