استعدادیابی رشته دوچرخه سواری در دستور ورزش همدان است


استعدادیابی رشته دوچرخه سواری در دستور ورزش همدان است

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی استقامت دوچرخه سواری ایران از استعدادیابی در فدراسیون در رشته دوچرخه‌سواری خبرداد و گفت: با این کار می‌توانیم برای هشت سال بعد حرف‌های زیادی نه تنها در آسیا بلکه جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان،  مجید ناصری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره شرایط برگزاری اردوی دوچرخه سواری در همدان اظهار کرد: ابتدا برنامه داشتیم که این اردو را در شهر بروجن برگزار کنیم اما استقبال گرم مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان سبب شد که اردو در شهر همدان برگزار شود.

وی افزود: مسئولان همدان بهترین امکانات را برای ما فراهم کردند و کمپ اقامتی خوبی که فاصله 2500 متری از سطح دریا دارد را در اختیار ما قرار دادند که از این نظر از ایشان قدردانی می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی استقامت دوچرخه سواری ایران با بیان اینکه به کسب مدال در بازی‌های اینچئون بسیار امیدوار هستیم، گفت: ایران همیشه یکی از مدعیان رشته دوچرخه سواری در آسیا بوده، اما در سال‌های گذشته رقیبان آسیایی ما بسیار قدرتمند شده‌اند و شرایط فرق کرده که ما نیز باید تلاش خود را دو برابر کنیم.

وی با اشاره به آینده دوچرخه‌سواری ایران گفت: آغاز استعدادیابی در فدراسیون از سال گذشته زده شده و اگر برنامه‌های فدراسیون دنبال شود و مثل گذشته با تغییر مدیریت به نقطه صفر بازنگردیم می‌توانیم برای هشت سال بعد حرف‌های زیادی نه تنها در آسیا بلکه جهان داشته باشیم.

ناصری با اشاره به سطح مربیگری دوچرخه‌سواری ایران عنوان کرد: سیاست غلط جذب یک سرمربی، صرفاً به خاطر خارجی بودن، نه تنها در دوچرخه‌سواری بلکه در سایر رشته‌ها باعث شده مربیان خوب و با دانش فنی بالای ما مظلوم واقع شوند که باید جلوی این رویه گرفته شود.

وی تصریح کرد: سطح مربیگری ما در بسیاری از مواقع از مربیان خارجی نیز فراتر است و تنها باید به این مربیان داخلی فرصت داده شود تا بتوانند توانایی‌های فنی خود را ثابت کنند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز  اظهار کرد: شاخص‌ اساسی توسعه ورزش استان گرفتن میزبانی و برگزاری اردوهای تیم ملی است که فضای مثبتی را برای ورزشکاران و خانواده‌ ورزش به وجود می‌آورد که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر 150 میزبانی و 20 اردوی تیم ملی را در همدان برگزار کردیم.

سیدعبدی افتخاری با بیان اینکه هفته گذشته تیم ملی جودو در همدان اردو داشت و در بسیاری از رشته‌های دیگر نیز همدان میزبانی آنها را پذیرفت، افزود: شرایط خاص استان همدان از لحاظ ارتفاع و آب و هوا، موقعیت مناسبی برای برگزاری اردوهای مختلف ورزشی است.

وی با اشاره به مسابقات آسیایی اینچئون بیان کرد: در مسابقات آسیایی کاروان ایران با 280 ورزشکار اعزام می‌شود که این تعداد در مسابقات آسیایی گذشته 350 نفر بود و ما چهار ورزشکار را به این مسابقات اعزام کرده بودیم اما با وجود اینکه تعداد ورزشکاران ایران نسبت به گذشته کم شده، ما 11 ورزشکار اعزامی و یک نفر داور داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه اگر ورزشکاران رشته شمشیربازی، تیراندازی و جودو هم اعزام شود تعداد ورزشکاران استان همدان به 18 نفر ‌می‌رسید، ابراز کرد: در کمیت ورزشکار که وضعیت خوبی داریم، امیدواریم در کیفیت نیز خوب عمل کنیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز اظهار کرد: بسیاری از اهداف ما با وزارت ورزش و جوانان یکی است که سعی داریم یک تفاهم نامه در این زمینه امضا کنیم.

بهروز کارخانه‌ای با بیان اینکه ورزش در هلال احمر جایگاه ویژه‌ای دارد و امدادگران ما هر هفته مسیر بلوار ارم همدان تا تپه توریستی عباس آباد را پیاده‌روی می‌کنند، افزود: سلامتی انسان‌ها، پر کردن اوقات فراغت جوانان و جلوگیری از اعتیاد از اهداف مهم جمعیت هلال احمر است.

تیم ملی جاده از هفته گذشته آخرین اردوی آماده‌‌سازی خود را در همدان برگزار کرده این تیم زیرنظر مجید ناصری به همراه سه ورزشکار به نام‌های مهدی سهرابی، آروین معظمی‌گودرزی و حسین عسگری تمرینات خود را در همدان پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon