نیروگاه ۳۴مگاواتی سیکل ترکیبی زرند کلنگ‌زنی می‌شود


نیروگاه 34مگاواتی سیکل ترکیبی زرند کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان گفت: در سفر امروز وزیر نیرو به استان کرمان عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۳۴مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق زرند کلنگ‌زنی می‌شود.

محمود شهبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سفر صبح امروز وزیر نیرو‌ به استان کرمان، عملیات اجرایی احداث نیروگاه 34مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق زرند کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، واحد گاز این نیروگاه 15ماهه و واحد بخار آن 22ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز عملیات اجرایی تأمین روشنایی محور ورودی زرند با انرژی خورشیدی

شهبا با بیان اینکه در حاشیه کلنگ‌زنی این نیروگاه، فرایند عملیات اجرایی تأمین روشنایی محور ورودی زرند با انرژی خورشیدی نیز آغاز می‌شود، افزود: بر اساس این طرح از ابتدای پل مطهرآباد تا میدان امام خمینی(ره)  این شهر به‌طول چهار کیلومتر با انرژی خورشیدی تأمین برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه انرژی سالانه قابل صرفه‌جویی در این طرح 240 مگاوات ساعت است، بیان کرد: بر اساس آن سالانه 73هزار لیتر گازوئیل در سوخت نیروگاهی صرفه‌جویی می‌شود.

شهبا با تأکید بر اینکه با تأمین روشنایی محور ورودی شهر زرند با انرژی خورشیدی، سالانه 400هزار میلی‌گرم از میزان گازهای آلاینده کاسته می‌شود، گفت: بر اساس این طرح شهر زرند می‌تواند به شهر انرژی‌های پاک تبدیل شود.

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 1.26 مگاواتی محور هفت‌باغ علوی کرمان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در ادامه سفر امروز وزیر نیرو فرایند عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 1.26مگاواتی محور هفت‌باغ علوی کرمان آغاز می‌شود،  تصریح کرد: بر اساس این طرح در فاز نخست 1.26 مگاوات و در ظرفیت نهایی 5 مگاوات برق از انرژی‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کاهش تلفات و کمک به پایداری انرژی با استفاده از ظرفیت مناسب انرژی منطقه، بهینه سازی سیستم روشنایی محورهای اصلی و فرعی هفت‌باغ، افزایش کیفیت روشنایی در راستای افزایش امنیت و کاهش تصادفات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

شهبا با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور بین دو شهر از انرژی پاک برای تأمین انرژی الکترونیکی استفاده می‌شود، اظهار کرد: این مسئله سبب ترویج استفاده از انرژی‌های پاک به‌منظور ایجاد بستر مناسب و پوشش گیاهی چشمگیر در محور هفت‌باغ، وجود موقعیت جغرافیایی بین دو شهر تاریخی کرمان و ماهان، تردد بالای گردشگران داخلی و خارجی و حجم بالای عبور و مرور و تردد در محور هفت‌باغ علوی است.

افتتاح هم‌زمان 300 کیلووات سامانه‌های خورشیدی در 26 نقطه استان کرمان

شهبا از افتتاح همزمان 300 کیلووات سامانه‌های خورشیدی متصل به شبکه توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در 26 نقطه استان با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: این سامانه در مکان‌هایی از قبیل مسجد امام خمینی(ره)، پژوهشکده تعلیم و تربیت، دبیرستان دخترانه تیزهوشان، هنرستان‌های شهید مفتح، رسالت، شهید مدرس و شهدای شهر کرمان و نیز مصلای رفسنجان و غیره نصب شده است.

افتتاح ساختمان مرکز داده و سامانه 15کیلوواتی خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان با بیان اینکه با حضور وزیر نیرو ساختمان مرکز داده و سامانه 15کیلوواتی خورشیدی متصل به شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها بتوان در ارائه خدمات بهتر به هم‌استانی‌ها موفق‌تر عمل کرد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon