دولت از بسته سند توسعه روستایی رونمایی می‌کند

دولت از بسته سند توسعه روستایی رونمایی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه روستا و مناطق محروم کشور گفت: بسته توسعه روستایی تدوین شده و در روز روستا با حضور مسئولان کشوری از آن رو‌نمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید عبدالحسین رضوی ‌در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز هر کسی در هر جایی زندگی می‌کند دوست دارد بهترین امکانات را داشته باشد، اظهار کرد: حمایت‌های اقتصادی و فرهنگی مهم‌ترین روش تقویت ماندن روستائیان در ورستا است.

وی افزود: علت اصلی مهاجرت روستائیان خشک‌‌سالی نیست وعدم شغل‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و غالب شدن هزینه‌هایشان بر درآمد آنان سبب جابه‌جایی روستائیان به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها می‌شود.

معاون توسعه روستا و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه روز 15مهر با عنوان روز روستا در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است که در این روز یک همایش سراسری از اعضای شوراهای اسلامی کشور که بالغ بر 100 هزار نفر است با سخنرانی روحانی، رییس جمهور کشورمان افتتاح و برنامه‌های توسعه اقتصادی و توانمندی‌های روستائیان ارائه خواهد شد، گفت: پیگیری بحث بیمه روستائیان و مشارکت مردم روستا در عرصه اقتصاد اولویت فعالیت‌های ما است.

وی تصریح کرد: بحث توسعه روستا‌ها و توجه به روستا نشینان و توجه به زاویه محرومیت زدایی هیچگاه در کشور ما مورد غفلت واقع نشده است.

معاون توسعه روستا و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ارائه خدمات معنوی و فرهنگی به روستائیان رسالت اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: دلیل عمده مهاجرت روستائیان به شهر ضعف توان اقتصادی آنان است.

رضوی افزود: هزینه‌های پنهان بی‌توجهی به روستا‌ها ضربه سنگین بر اقتصاد جامعه وارد می‌کند که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: بسته توسعه روستایی تدوین شده است و در روز روستا با حضور مسئولان کشوری از آن رو نمایی می‌شود.

معاون توسعه روستا و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه ضعف بنیه مالی و توان معیشتی زندگی در روستا‌ها، تبعیض در خدمت رسانی شهر و روستا و نیاز روستائیان به حمایت‌های فرهنگی و معنوی مهترین مشکلات حاکم بر روستا‌ها است، تصریح کرد: پرداختن به رفع مشکلات روستائیان باید به صورت ملی و با مشارکت مردمی انجام شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon