اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ‌به کردستان سفر می‌کنند


اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ‌به کردستان سفر می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مهر ماه امسال به کردستان به منظور بررسی و آسیب شناسی حوزه های امور اداری و استخدامی، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، احمد رشیدی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهر ماه امسال به کردستان به منظور بررسی و آسیب شناسی حوزه های امور اداری و استخدامی، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون کردستان به استان سفر می‌کنند.

وی گفت: این سفر به درخواست رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بازدید تیمی به منظور بررسی عملکرد در حوزه های امور اداری و استخدامی، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون و نیز بازدید از مراکز اشتغالزایی و کارآفرینی، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های حمایتی و امدادی استان انجام می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در کردستان فرصت مناسبی برای رفع مشکلات در حوزه های مربوط به مسائل اجتماعی است که باید به خوبی از آن بهره برداری کنیم.

وی به وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر چه این اداره کل به صورت مستقیم مجری قوانین کار و تعاون است اما اجرای این قوانین و تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند همکاری و تعامل همه ادارات و سازمانهاست .

رشیدی تعاون را زمینه ساز اجرای عدالت و سبب اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از طریق ایجاد تعاونی های کارآمد و اشتغال‌زا اولویت اصلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان است.

وی بالا بودن نرخ بهره بانکی، مشکلات مربوط به وارد کردن ماشین آلات و دستگاه های تولیدی مورد نیاز از خارج کشور به استان، کاهش شدید منابع مالی و بانکی و نیز  هزینه بر بودن تأمین زمین از بخش خصوصی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی از جمله مشکلات اصلی استان در مسیر فعالیت مراکز تولیدی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: حل این مشکلات نیازمند نگاه ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon