ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد ۲۰ درصد افزایش می‌یابد


ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد 20 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی با اشاره به سند پنج‌ساله این دانشگاه، گفت: ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد شاهوارانی ظهر امروز در جمع مسئولان واحدهای دانشگاهی استان گیلان، با بیان اینکه افراط و تفریط یکی از معضلات کشور است، اظهار کرد: از افراط و تفریط دوری کنید و هر جا که افراط و تفریط باشد تبعیت از عقل نیست و همیشه اعتدال و میانه‌روی داشته باشید و با این اعتدال می‌توانید علاوه بر تابعیت عقلایی، در کارها موفق باشید.

وی  توجه به حقوق دیگران را مهم دانست و افزود:  یک رئیس و مدیر در دانشگاه آزاد باید ضمن توجه به بخشنامه‌ها، افراد زیرمجموعه خود را بشناسد و نسبت به توانایی آن‌ها آگاهی یابد و پست‌های سازمانی با توجه به لیاقت و توانایی افراد اختصاص یابد.

‌شاهورانی تصریح کرد: در رابطه با افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بر خلاف آنچه که شایع شده ‌که دانشگاه آزاد اسلامی 8 برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است باید گفت که ظرفیت پذیرش در سال جاری1.7 برابر ظرفیت سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود هفت‌هزاردانشجو پذیرفته شده ‌در حالیکه در سال جاری پیش بینی می‌شود حدود 12هزار دانشجو پذیرفته شوند، گفت: این پذیرش حدود 1.7 برابر پذیرش سال گذشته است و پذیرش این جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌علاوه پذیرش حدود 11 هزار دانشجو در وزارت علوم در مقابل متقاضیان 300 هزار نفری باز هم جوابگو نخواهد بود.

‌شاهورانی با تبیین برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: با توجه به برنامه پنج ساله، در پایان این برنامه 20درصد به ظرفیت تحصیلات تکمیلی باید اضافه شود و از طرفی در دانشگاه آزاد ‌حدود هشت‌هزار بورسیه در مقطع دکترا وجود دارد که در سال‌های آتی به جمع اعضای هیئت علمی دکترا می‌پیوندند.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار نفر در فراخوان شرکت کرده‌اند که با جذب این متقاضیان کیفیت آموزش در تحصیلات تکمیلی افزایش می‌یابد.

نماینده تام الاختیار  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی گفت: بومی‌گزینی نیز یکی دیگر از مسائلی است که دانشگاه آزاد اسلامی بدان توجه داشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon