ترور مدیر یک بانک مالزیایی مرتبط با بابک زنجانی


ترور مدیر یک بانک مالزیایی مرتبط با بابک زنجانی

خبرگزاری تسنیم: علی شمس اردکانی از ترور مدیر یک بانک در مالزی خبر داد که مرتبط با بابک زنجانی بوده است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:

ترور مدیر یک بانک مالزیایی مرتبط با بابک زنجانی

هر چند بررسی پرونده بابک زنجانی با کندی هر چه تمام‌تر پیش می‌رود، اما انتشار جزئیاتی پیرامون وی و تخلفاتش همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین نمونه علی شمس اردکانی از ترور مدیر یک بانک در مالزی خبر می‌دهد که مرتبط با بابک زنجانی بوده است. این چهره برجسته اقتصاد و انرژی در گفت‌وگویی اعلام کرده که بعد از تحریم نفت در دولت قبل شورای امنیت ملی از اتاق بازرگانی ایران خواسته که برای فروش نفت توسط بخش خصوصی راهی پیدا کند. به گفته وی، کارگروهی از متخصصان و با تجربه‌های حوزه نفت و بازرگانی در اتاق ایران تشکیل شد و طرحی به زبان انگلیسی برای این منظور آماده شد. اما این بدون هرگونه توضیحی در وزارت نفت از سوی کسانی رد شد که من مطمئن هستم حتی نمی‌توانند آن مدارک را بخوانند یا به زبان فارسی آنها را استنباط کنند.

شمس اردکانی با بیان اینکه فروش نفت توسط زنجانی برخلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده، گفته است: به‌نظرم ایشان (زنجانی) تابلوی گروه‌هایی است که آدم‌ها و مؤسسات برخوردار از این توانایی‌ها، مهارت‌ها و دانش‌ها را می‌گردانده‌اند. این گردانندگان احتمالاً چندواسطه داخلی داشته‌اند و سررشته در گروه‌های مافیایی بوده است؛ مثلاً بانکی که ایشان در مالزی معرفی کرده بود بانک، تک‌ویترینی بود که توسط یک ایرانی- بحرینی تأسیس شده و اداره می‌شد. این شخص چندین‌بار سعی کرده بود در سیستم بانکی ایران نفوذ کند، اما موفق نشده بود ولی به‌محض برملا شدن مسائل بابک زنجانی، او را در یک حادثه مرموز در پارکینگ مجتمع مسکونی‌اش در کوالالامپور «ترور»شده یافتند. در ایران هم کسی پیگیر پرونده او نشد؛ این قتل در مطبوعات ایران هم انعکاسی نیافت و تحلیل نشد.

واکنش حمید روحانی به اظهارات هاشمی رفسنجانی

اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره کسی که قبل از انقلاب مبارزه با شاه را حرام می‌دانست، با واکنش حمید روحانی مواجه شد. روز سه‌شنبه سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روایتی را منتشر کرد که هاشمی گفته است تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا آقایی را که به مبارزه راضی نبود، به مبارزه علیه شاه راضی کنیم اما آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام می‌دانم. به جامعه مدرسین هم گفته‌ام، مبارزه با شاه حرام است. هاشمی می‌گوید: از او پرسیدیم که دلیلت چیست و آن آقا جواب داد: مبارزه‌ای که مجاهدین و چپی‌ها در آن باشند، حرام است. یک روز بعد از اظهارات هاشمی، حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در مقام پاسخ بر آمد و به تسنیم گفت: «اظهارات آقای هاشمی اگر درباره آیت‌الله مصباح بوده باشد، واقعیت ندارد» وی افزود: «یکی از اختلافات آقای مصباح و هاشمی درباره سازمان مجاهدین یا همان سازمان منافقین بود؛ آیت‌الله مصباح بنا به بصیرتی که داشتند، حمایت ازسازمان مجاهدین(منافقین) را حرام می‌دانستند اما آقای هاشمی در برهه‌ای برخلاف نظر آقای مصباح بعضاً از این گروه حمایت می‌کرد. لذا آقای مصباح حمایت از این سازمان را حرام می‌دانست نه مبارزه با شاه را.» گفتنی است هاشمی رفسنجانی در اظهارات خود از کسی نامی به میان نیاورده است.

درآمد 500 میلیارد تومانی چین از صادرات مهر و جانماز به  مشهد

درآمد 500 میلیارد تومانی چین از ساخت و صادرات مهر نماز و تسبیح در ایران مورد توجه دویچه وله قرار گرفت. این رسانه در گزارشی به نقل از نماینده مشهد در مجلس خبر داد که چین با تولید سجاده و مهرنماز و تسبیح مشکلات گسترده‌ای را برای تولیدکنندگان داخلی در این شهر به‌وجود آورده است. این گزارش به واردات سالانه 30 میلیارد چوب بستنی ایران از چین اشاره کرد و مدعی شد برخی مواقع کالاهایی به خاطر حساسیت‌برانگیز بودن نامشان در فهرست گمرک، با نام‌های دیگری وارد می‌شوند.

جریمه 3 هزار تومانی عابران متخلف

عابران پیاده متخلف 3000 تومان جریمه می‌شوند. به گزارش تسنیم «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور پایتخت از پیگیری پلیس برای فراهم کردن ساز و کار جریمه 3 هزار تومانی عابران متخلف خبر داد و گفت: باید ساز و کاری فراهم شود که همراه داشتن کارت ملی به عنوان کارت شناسایی، برای تمامی شهروندان الزامی شود.

فروش قیر تقلبی به وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی در دولت قبل «قیر تقلبی» می‌خرید. «حسین میرشفیع» معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفت که قیر‌های تقلبی باعث می‌شود کیفیت آسفالت‌های جدید پایین آید. او در این رابطه از مذاکره وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت همچنین طراحی استاندارد‌های جدید تشخیص کیفیت قیر خبر داد تا جلوی سودجویی‌ها در این بخش گرفته شود.

مدیران سایت جدید حزب کارگزاران چه کسانی هستند؟

خبرگزاری تسنیم به نقل از صفحه فیس‌بوکی یکی از خبرنگاران نزدیک به حزب کارگزاران خبر داد که سایت رسمی حزب کارگزاران سازندگی که چندی است طراحی شده، بزودی با نام «هم‌میهن آنلاین» راه‌اندازی می‌شود. بر اساس این گزارش، سعید لیلاز، محمد قوچانی و غلامحسین کرباسچی که هم‌اکنون از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران هستند، از گردانندگان اصلی این سایت خواهند بود. برپایه این خبر، در حال حاضر هفته‌نامه عصر جدید که ضمیمه هفته‌نامه صدا منتشر می‌شود مواضع این حزب را منتشر می‌کند و پیش از این نیز روزنامه کارگزاران که ارگان رسمی حزب کارگزاران بود در سال 87 توقیف شد.

اعلام برنامه عارف برای انتخابات مجلس

ایسنا گزارش داد که محمد رضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جمع خبرنگاران درباره فعالیت خود برای انتخابات مجلس اظهارکرد: بارها نیز گفته‌ام که مشارکت جدی خواهیم داشت و تلاش‌مان این است که مردم را تشویق کنیم مشارکت بیش از انتخابات گذشته داشته باشند تا ان‌شاءالله اکثریت مجلس را به دست آوریم.

گزارش بنزین‌‌های آلوده به رئیس مجلس رسید

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه گزارش بررسی آلودگی بنزین‌های وارداتی و تولیدی پتروشیمی‌ها به رئیس مجلس خبر داد و گفت: بدون‌شک در بررسی گزارش، تخلفاتی درباره آلودگی بنزین مشاهده شده اما هم‌اکنون نمی‌توان اعلام کرد که سمت و سوی این تخلفات متوجه چه کسانی بوده است. محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، تصریح کرد: تصمیم با هیأت رئیسه مجلس است که این گزارش در صحن قرائت شود یا خیر.

جرم‌انگاری در ایران 10 برابر سایر کشورها است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با انتقاد از حجم بالای پرونده‌ها در دستگاه قضا که به اطاله دادرسی منجر شده است٬ گفت: کمبود نیروی انسانی جرم انگاری و مراجعه بیش از حد مردم به دادگاه برای رفع هر نوع مشکلی از عوامل اطاله دادرسی است.سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، افزود: در شهرهای بزرگ همچون تهران به ازای هر قاضی حدود 200 پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد که این به هیچ وجه با استانداردها همخوانی ندارد و خود به اطاله دادرسی منجر می‌شود. وی با انتقاد از جرم‌انگاری بیش از حد در کشور که به ایجاد پرونده در دستگاه قضا منجر می‌شود، تصریح کرد: باید جرم انگاری در قوانین حذف و به اصطلاح قضازدایی از پدیده‌ها صورت گیرد. این نماینده مجلس ادامه داد: در امور کیفری تعداد جرایمی که در کشور ما جرم انگاری شده به نسبت استانداردهای دنیا یا حتی در قیاس با کشورهای همسایه 5 تا 10 برابر بیشتر است که این از نظر جزایی باعث افزایش حجم پرونده‌ها و تأخیر در رسیدگی به آنها می‌شود. وی با انتقاد از افزایش حجم پرونده‌ها در دادگستری، گفت: تعداد پرونده‌هایی که ما در کشور داریم با حجم پرونده‌های دستگاه قضا در کشور هند برابر است در حالی که جمعیت این کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفر و جمعیت ما 75 میلیون نفر است.


انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon