حماس: مذاکرات آتش‌بس پیش از ۲ مهر ازسرگرفته می‌شود/ منتظر دعوت مصر هستیم

حماس: مذاکرات آتش‌بس پیش از 2 مهر ازسرگرفته می‌شود/ منتظر دعوت مصر هستیم

خبرگزاری تسنیم: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش منتظر دعوت مصر برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره پیش از پایان مهلت یکماهه بر اساس توافق آتش‌بس است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «موسی ابومرزوق» در اظهاراتی گفت که مهلت یکماهه برای مذاکرات در تاریخ 24 ماه جاری به پایان می رسد و مذاکرات پیش از این تاریخ ازسر گرفته می شود و حماس نیز منتظر دعوت مصر برای ازسرگیری مذاکرات است.

وی درباره احتمال عدم حضور طرف اسرائیلی در مذاکرات قاهره تصریح کرد: اسرائیل پایبندی خود به زمان تعیین شده برای ازسرگیری مذاکرات را اعلام کرده است.

ابومرزوق همچنین شلیک پراکنده موشک ها به سرزمین اشغالی را تائید اما ادعای اسرائیلی ها درباره بازداشت مسئولان شلیک موشکها را رد کرد و افزود: تعقیب گروه های مقاومت جزء سیاست های ما نیست و با گروهی که مسئول شلیک موشک بوده این قضیه را حل و فصل خواهیم کرد و پایبندی به آتش بس را مورد تاکید قرار خواهیم داد.

دو طرف فلسطینی و اسرائیلی اوایل شهریور توافق آتش بس طولانی مدت را تحت نظارت طرف مصری امضا کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی 51 روز تجاوزات خود علیه نوار غزه  2 هزار و 157 نفر را شهید و بیش از 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد و علاوه بر آن هزاران منزل در این جنگ تخریب شد.

این عضو دفتر سیاسی حماس درباره دیدار آَشتی بین فتح و حماس نیز تاکید کرد که طی 3 روز آینده سرنوشت این دیدار مشخص خواهد شد و ضروری است که این دیدار با توجه به تحولات قضیه فلسطین برگزار شود.

وی اشاره کرد که در این دیدار همه پرونده های آشتی و مشکلات مربوط به آن و نیز موضوع مربوط به فعالیت دولت توافق ملی و نیز مشکلات فتح و حماس در غزه بررسی خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت که در این دیدار پرونده بازسازی نوار غزه و توقف اتهامات متقابل بین دو جنبش و تمامی قضایای دارای اهتمام مشترک بررسی خواهد شد.

ابو مرزوق درباره مکان برگزاری این دیدار نیز گفت که احتمالا در غزه برگزار شود و طی دو روز آینده مکان و زمان این دیدار مشخص می شود و شاید هم این دیدار در قاهره برگزار شود.

انتهای پیام/.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان