ظریف: داعش محصول تهاجم خارجی به خاورمیانه است

ظریف: داعش محصول تهاجم خارجی به خاورمیانه است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کشورمان داعش را گروهی خواند که به یک کشور و منطقه خاص محدود نشده و تنها با حمله هوایی نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در شورای روابط خارجی و در نیویورک اعلام کرد که گروه داعش پدیده‌ای خطرناک بوده و تنها با حملات هوایی نمی‌توان آن را شکست داد.

وی با اعلام این مسئله که ایران می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها ایفا کند، گفت: کشورهایی که در حال حاضر در کنفرانس پاریس به ائتلاف علیه داعش پیوسته‌اند در گذشته به حمایت از تکفیری‌ها مشغول بودند.

وزیر خارجه کشورمان حضور تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را نتیجه مداخله خارجی در خاورمیانه دانست و به این مسئله نیز اشاره کرد که ایران اولین کشوری بود که در کمک به عراق برای مقابله با تهدید تکفیری‌ها پیشقدم شد.

وی درباره راه مبارزه با داعش گفت: این گروه تنها یک تهدید برای کشور یا منطقه‌ای خاص نیست. این گروه به سوریه یا عراق محدود نخواهد شد بلکه یک تهدید جهانی است. هزاران جنگجوی خارجی در عراق و سوریه حضور دارند که از تمام کشورهای دنیا هستند.

وی در ادامه خواستار ائتلافی به‌رهبری سوریه برای حل بحران در کشور عراق شد. وزیر خارجه کشورمان همچنین از آمریکا به‌دلیل اعمال تحریم‌ها به‌بهانه برنامه هسته‌ای تهران انتقاد کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان