سقوط دو رقیب آسیایی ایران و صعود بحرین در جدیدترین رده‌بندی‌ فیفا

سقوط دو رقیب آسیایی ایران و صعود بحرین در جدیدترین رده‌بندی‌ فیفا

خبرگزاری تسنیم: در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا، از سه رقیب ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ جایگاه تنها یکی از آنها نسبت به ماه گذشته ارتقا پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (پنجشنبه) رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا در بازه زمانی 14 آگوست تا 18 سپتامبر(23 مرداد تا 27 شهریور) را اعلام کرد که طبق آن تیم ملی ایران با صعودی 4 پله‌ای در رده چهل و چهارم دنیا و اول آسیا قرار گرفت.

صعود چشمگیر ایران در حالی صورت گرفته که دو تیم از رقبای آن در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیای سال 2015 تنزل رتبه داشته‌اند و تنها یکی از آنها مانند شاگردان کی‌روش صعود کرده‌ است.

در رده بندی جدید فیفا، تیم ملی امارات اگرچه در میان تیم‌های آسیایی همچنان ششم است اما با سقوط 13 پله‌‌ای در رده‌بندی کلی در رده هفتاد و سوم دنیا قرار گرفته است.

قطر، دیگر همگروه ایران با چهار پله سقوط در رده نود و ششم جهان قرار گرفته هرچند جایگاه این تیم در میان آسیایی یک پله ارتقا پیدا کرده و اکنون در قاره کهن یازدهم است.

بحرین تنها همگروه ایران در جام ملت‌های آسیای 2015 استرالیا است که در رده‌بندی جدید فیفا صعود پیدا کرده است. این تیم با 3 پله صعود در رده صد و چهارم دنیا و چهاردهم آسیا جای گرفته است. بحرینی‌ها در رده‌بندی قبلی هم رده چهاردهم را در میان تیم‌های آسیایی در اختیار داشتند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon