تحریم‌های روسیه خطری برای بانک‌های اتریشی است


تحریم‌های روسیه خطری برای بانک‌های اتریشی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی اتریش تاکید کرد که بانک‌های اتریشی در بیشترین خطر احتمالی ناشی از تحریم های اعمال شده از سوی روسیه علیه وین قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، هانس جورج شلینگ وزیر دارایی اتریش امروز پنج شنبه در مصاحبه با روزنامه "در استاندارد" تصریح کرد که اعمال تحریم های روسیه علیه وین به خاطر تشدید روابط غرب و مسکو بر سر بحران اوکراین بانک های اتریشی را با بیشترین خطر مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش وزیر دارایی اتریش در عین حال گفت که شرایط "قابل مدیریت" است. چیزی که من از طرف روسی می شنوم این است که تحریم های نامتقارنی برنامه ریزی شده است بنابر این تحریم ها به هر کشوری از طریق شیوه ای هدفمند ضربه می زند: واردات خودرو بر روی یک کشور تاثیر منفی می گذارد. بزرگترین خطر برای اتریش هم بانک ها هستند.

وی اشاره ای به نام هیچ یک از بانک های اتریشی نکرده است ولی سود بانک های بزرگ اتریشی تا حد زیادی به روسیه وابسته است. وزیر دارایی اتریش گفت: علاوه بر این تشدید بحران روسیه –اوکراین می‌تواند یک تاثیر جدی داشته باشد.

در ماه‌های گذشته آمریکا و اروپا چندین دور تحریم سیاسی و اقتصادی را علیه روسیه اعمال کرده اند و بهانه اصلی آنها برای اعمال این تحریم‌ها دخالت روسیه در امور داخلی اوکراین و تحولات شرق این کشور بوده است.

مسکو بارها ادعاهای غرب را رد کرده و بر این باور است که هدف اصلی کشورهای غربی از اعمال تحریم ها علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین گسترش نفوذ نظامی ناتو در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای این کشور است.

روسیه نیز به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع کرده است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت