اردوهای جهادی نخبگان گیلان برگزار می‌شود


اردوهای جهادی نخبگان گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: اردوهای جهادی نخبگان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هامون محمدی ظهر امروز در نشست صمیمانه با نخبگان گیلانی (آیه‌های تمدن،کنکو سراسری، لیگ علمی پایا)، با بیان اینکه آینده‌سازان کشور جوانان نخبه علمی هستند، اظهار کرد: علم توام با اعتقاد می تواند هر سد محکمی را بشکند و هر مانعی را از سر راه بردارد.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا فراهم شود تا جوانان نخبه مراتب ترقی را در سایه علم و ایمان بپیمایند، افزود: تناسب علم و ایمان با عشق به آموختن و برنامه‌ریزی انجام می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه ‌ همراه با انجام ماموریت به تولید علم توجه دارد،گفت: سپاه با وجود جوانان نخبه‌ای چون شهید باکری شکل گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: سپاه ‌ مجموعه ای از افراد توانمند علمی را که قادر به انجام کارهای بزرگ هستند در خود جای داده  و معتقد است که علم توام با ایمان برکات کارها و فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما در جنگ تحمیلی شاهد این بودیم که خداوند به امکانات کم ما برکت داد، تصریح کرد:امروز شما جوانان نخبه در نقطه شروع قرار دارید و اگر در مسیر درست هدایت شوید یک ستون قابل اتکا برای کشور می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما این است که جوانان نخبه علمی ما کمتر مخترع هستند، افزود: تبدیل علم به محصول باید بیشتر مورد توجه باشد.

محمدی با تصریح بر اینکه ذهن نخبه باید دائما در حال ایده‌پردازی باشد، گفت:در گیلان سه هزار مهندس کشاورزی بی‌کار داریم و کشاورزی ما تنها 7درصد علمی است.

وی با اشاره به اینکه 75درصد کشاورزی کانادا علمی است، افزود: مسئولیت پذیری یکی از رموز موفقیت است و نخبگان علمی باید با خودتان مشق مسئولیت پذیری را تمرین کنید.

فرمانده سپاه قدس گیلان دوری از توصیه و سفارش برای پیشرفت درست را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: عاملی که انسان را در نقطه برتر قرار می‌دهد این است که در کنار هر پدیده‌ای بدون فکر رد نشود.

‌فرمانده سپاه قدس گیلان، حضور نخبگان در ادوهای جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت در اردوهای جهادی روح انسان را صیقل می‌دهد و این اردوها بهترین فرصت برای محک زدن خود است.

در ادامه این جلسه مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی در استای تقویت بنیه علمی دانش آموزان برنامه‌های متنوعی دارد.

محمد نیک فطرت، با اشاره به اینکه در برنامه‌های آیه‌های تمدن در سال گذشته 3700 دانش آموز گیلانی شرکت کردند، افزود: در غالب آزمون‌های رایگان‌ بسته‌های آموزشی فعالیت‌های آموزشی برای دانش آموزان برنامه ریزی شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon