بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود


بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود، گفت: ظرفیت اولیه تولید برق این مزرعه ۱.۵ مگاوات است که پس از تکمیل فازهای آن به ۵ مگاوات افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرند، همایون حائری بعدازظهر امروز در حاشیه آئین کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زرند، اظهار کرد: نیروگاه 34مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق زرند، نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی در مقیاس کوچک در ایران است که نشان دهنده رویکرد صنعت برق برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی دارای راندمان بالایی هستند، افزود: احداث این قبیل نیروگاه‌ها نشانگر اقدامات وزارت نیرو و شرکت توانیر برای توسعه کیفی تأسیسات نیروگاهی است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تا پایان امسال ظرفیت واحدهای نیروگاهی مقیاس کوچک کشور به 750 مگاوات می‌رسد، گفت: در حال حاضر ظرفیت این واحدها در کشور 550 مگاوات است.

حائری با تأکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های مقیاس کوچک بیش از 48 درصد است، بیان کرد: ضریب بار این قبیل نیروگاه‌ها بالای 75 درصد است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان زرند کوچک‌ترین واحد سیکل ترکیبی کشور با ظرفیت 34 مگاوات است، افزود: از ویژگی‌های این واحد، ارزش افزوده بالا، سازگاری با محیط زیست و داشتن کمترین آلودگی است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه بزرگ‌ترین مزرعه تولید برق خورشیدی کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت اولیه تولید برق این مزرعه 1.5 مگاوات است که پس از تکمیل فازهای آن به 5 مگاوات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon