کوچکترین روستای گیلان برق‌رسانی شد


کوچکترین روستای گیلان برق‌رسانی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر ماکلوان گفت: با ابتکار ساکنین روستا و با استفاده از انرژی خورشیدی روستای گیلوندرود از کوچکترین روستاهای گیلان برق‌دار شد.

فرهاد نیک‌نهاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در فومن، در حاشیه بازدید از روستای گیلوندرود این شهرستان، اظهار کرد: برای نخستین بار در روستای گیلوندرود بخش سردار جنگل فومن  برق خورشیدی توسط متخصصین گیلانی راه اندازی شد.

وی افزود: روستای گیلوندرود در مسیر جاده‌ای فومن به ماسوله ودر بخش سردار جنگل از توابع شهر ماکلوان قرار دارد که دارای شش خانواراست و در ارتفاعات ماسوله قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر ماکلوان گفت: این روستا فاقد برق بود و به دلیل طولانی بودن مسیر و کوهستانی بودن از نعمت برق محروم است.

نیک‌نهاد گفت: نعمت‌اله آذرنیا از ساکنین روستای گیلوندرود با هزینه شخصی 100 میلیون تومان و با استفاده از متخصصان برق گیلان منزل و مغازه خود را برق‌دار کرد و هزینه سوخت دو سال خود را برای این کار صرف کرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با نصب و راه‌اندازی دو شبکه برق خورشیدی این شش خانوار را از نعمت برق برخوردار کنیم و از بخشداری بخش سردار جنگل فومن و شورای این بخش می خواهیم که به این خانواده ها کمک کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon