پذیرش شکست از سوی «عبدالله عبدالله»؛ تیم اصلاحات خواهان کاهش اختلاف در اعلام نتایج آرا

پذیرش شکست از سوی «عبدالله عبدالله»؛ تیم اصلاحات خواهان کاهش اختلاف در اعلام نتایج آرا

خبرگزاری تسنیم: یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان گفت: «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی برای جلوگیری از تحریک و شورش هواداران تیم‌ها، خواهان تغییر در اعلام نتایج آرای انتخابات و کاهش یافتن اختلاف رأی بین برنده و بازنده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان گفت: «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی برای جلوگیری از تحریک و شورش هواداران تیم‌ها، خواهان تغییر و دست‌کاری در اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شده است تا اختلاف رأی بین برنده و بازنده کاهش یابد.

خبرگزاری رویترز به نقل از «مجیب الرحمان رحیمی» سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی نوشته است: باید تفاوت بین آرای عبدالله عبدالله و «اشرف‌غنی احمدزی» کاهش یابد.

وی می‌افزاید: اگر تفاوت بین تیم برنده و بازنده زیاد باشد، بالقوه می‌تواند حامیان تیم بازنده را تحریک به ایجاد شورش نماید.

رحیمی تأکید کرد: در حال حاضر جامعه افغانستان به 2 دسته تقسیم شده است و هر نوع عامل تحریک کننده‌ای که نشان از شکست یکی از کاندیداها در انتخابات باشد، می‌تواند نتیجه خشونت باری در پی داشته باشد.

در این بین «طاهر زهیر» سخنگوی تیم انتخاباتی «اشرف‌غنی احمدزی» تاکید کرد:  تیم تحول و تداوم خواهان این است تا نتایج حقیقی آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان شود و ما این پیشنهاد که آرا با کاهش اختلاف اعلام شود را قبول نخواهیم کرد.

با این حال مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشتند: نتایج نهایی انتخابات بعد از تکمیل شدن مراحل قانونی، طبق قانون و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی اعلان خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان