نفوذ مکرر هکرهای چینی به سامانه‌های رایانه‌ای پیمانکاران نظامی آمریکا

نفوذ مکرر هکرهای چینی به سامانه‌های رایانه‌ای پیمانکاران نظامی آمریکا

خبرگزاری تسنیم: یک کمیته سنای آمریکا اعلام کرد که هکرهای مرتبط با دولت چین بارها به سامانه‌های رایانه‌ای خطوط هوایی، شرکت های فناوری و سایر پیمانکاران نظامی آمریکا نفوذ کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که هکرهای مرتبط با دولت چین تاکنون بارها به سامانه های رایانه ای پیمانکارانی که در زمینه جابجایی نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا مشارکت داشته اند نفوذ کرده اند.

بر اساس این گزارش تحقیقات کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا در ماه مارس به نتیجه رسیده بود ولی این گزارش روز گذشته منتشر شده است. این گزارش نشان می‌دهد که فرماندهی ترابری ارتش آمریکا تنها از 2 مورد از 20 حمله سایبری به سامانه‌های شرکت های پیمانکار آگاهی داشته است.

کارل لوین سناتور دموکرات از میشیگان در این باره تاکید کرد که این نفوذ سایبری به شبکه های رایانه‌ای پیمانکاران مهم نظامی در دوران صلح نشانه‌های بیشتری از اقدامات تجاوزکارانه چین در فضای مجازی و سایبری هستند.

مقام‌های رسمی سفارت چین در واشنگتن در خصوص این گزارش کمیته سنای آمریکا اظهار نظر نکرده‌اند. پلیس فدرال آمریکا اف.بی.آی نیز اعلام کرد که به تحقیقات خود در خصوص نفوذ سایبری از سوی هکرهای دولتی و سایر مجرمان ادامه خواهد داد.

در این گزارش 52 صفحه ای آمده است: در یک دوره زمانی 12 ماهه که از اول ژوئن 2012 میلادی آغاز شده حدود 50 مورد نفوذ یا سایر اتفاقات سایبری علیه سامانه های رایانه ای شرکت های پیمانکار ارتش آمریکا وجود داشته است. حداقل 20 مورد از آنها نفوذی موفقیت آمیز بوده و به یک تهدید پیشرفته تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان