پوتین: روسیه با تلافی اقدامات غرب تنها از منافع خود دفاع می‌کند


پوتین: روسیه با تلافی اقدامات غرب تنها از منافع خود دفاع می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که تنها هدف از اعمال محدودیت واردات بر کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند دفاع از منافع ملی کشور بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنج‌شنبه تصریح کرد که مسکو تصمیم و برنامه‌ای برای مجازات کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند ندارد و یا قصدی برای اعمال فشار بر کسی نداشته است و تنها هدف از اعمال محدودیت بر واردات علیه کشورهایی که روسیه را تحریم کرده‌اند دفاع از منافع ملی بوده است.

بر اساس این گزارش پوتین در ادامه گفت: در پاسخ به تحریم‌های غرب ما تدابیر حمایتی را اعلام کردیم. من دوست دارم تا بیان کنم که این تدابیر به این علت اتخاذ نشده که ما شرکای خود را مجازات کنیم یا بر آنها فشار وارد کنیم. ما نخست به فکر منافع و اهداف توسعه‌ای خود هستیم.

پوتین در نشست شورای دولتی روسیه افزود: تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه چیزی نیست جز دوری برخی از شرکای ما از اصول اساسی سازمان جهانی تجارت.
رئیس جمهور روسیه یادآور شد: آنها اصول دسترسی برابر همه کشورها به بازار کالاها و خدمات را نقض کرده‌اند. آنها از جایگاه محبوب‌ترین کشور در تجارت و اصل عدالت و رقابت آزاد چشم‌پوشی و صرف‌نظر کردند.

پوتین تأکید کرد که همه این اقدامات در مسیری سیاسی انجام شده و هیچ‌یک از قوانین سازمان جهانی تجارت در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان