هیئت‌های ایرانی و آمریکایی امشب و فردا دیدارهایی دوجانبه خواهند داشت

هیئت‌های ایرانی و آمریکایی امشب و فردا دیدارهایی دوجانبه خواهند داشت

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است امشب و فردا هیئت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا با یکدیگر دیدارهایی دوجانبه داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است امشب و فردا هیئت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در چارچوب مذاکرات آتی چند‌جانبه هسته‌ای تهران و گروه 1+5 تحت رهبری اتحادیه اروپا (مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا) دیدارهایی دوجانبه داشته باشند.

پیشتر نیز ماری هارف سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرده بود که هیئت‌های طرفین ایرانی و آمریکایی طی امروز و فردا دیدارهایی با یکدیگر خواهند داشت.

محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد نیز شب گذشته با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگویی داشت.

پس از این دیدار و ساعاتی پیش بود که اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از پیشرفت بسیار محدود در موضوع تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز ناامیدی کرد و از تهران خواست تا با تحقیقات ناظران سازمان ملل که مدت زیادی است به تعویق افتاده همکاری داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: " اتحادیه اروپا با پیشرفت بسیار محدود در ابعاد نظامی ممکن ناامید شده است. این مسئله بسیار ضروری و فوری است که ایران به صورت کامل و یک درچارچوب زمانی  در تمام زمینه‌های مرتبط با آژانس همکاری داشته باشد. ما از ایران میخواهیم تا با فراهم کردن امکان دسترسی آژانس به تمام افراد، اسناد و سایتهای درخواست شده همکاری خود را نشان داده و از طریق صدور ویزا این همکاری را تسهیل کند."

دور جدید مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در روز 19 سپتامبر (28 شهریور) در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان