۷۳ پیروزی ۳ بر صفر برای برزیل/ آلمان تنها تیمی که در ست پنجم بازی نکرده است

73 پیروزی 3 بر صفر برای برزیل/ آلمان تنها تیمی که در ست پنجم بازی نکرده است

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی والیبال برزیل با پیروزی مقابل روسیه توانست به هفتاد و سومین پیروزی ۳ بر صفر خود در مسابقات قهرمانی جهان برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایان روز دوم از مرحله سوم مسابقات والیبال قهرمانی جهان در لهستان با ثبت رکوردهایی در این تورنمنت همراه بود.

به ندرت پیش می‎‌‌آید که دیدار دو تیم برزیل و روسیه در 3 ست تمام شود که نمونه معروف آن فینال المپیک 2012 لندن است. در این بازی روس‌ها 2 بر صفر از برزیل عقب بودند اما در یک بازگشت تاریخی 3 بر 2 برنده شدند و به مدال طلای المپیک رسیدند. در مسابقه شب گذشته، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان، قدرت خود را به رخ قهرمان المپیک لندن کشید و این تیم را 3 بر صفر شکست داد. این دومین پیروزی 3 بر صفر برزیل مقابل روسیه در مسابقات قهرمانی جهان پس از مسابقات سال 1994 بود.

با این نتیجه، روسیه برای اولین بار در تاریخ والیبال خود مقابل یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان 4 بار متوالی شکست خورده است. برزیل نیز توانست به هفتاد و سومین پیروزی 3 بر صفر خود در مسابقات قهرمانی جهان برسد. برزیلی‌ها به عنوان اولین تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

آلمان هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل ایران به جریان رقابت در این گروه برگشت. حالا شانس صعود آنها به نیمه نهایی خیلی بیشتر از ایران است. ژرمن‌ها در مسابقات امسال 8 پیروزی دارند که البته بیشترین تعداد پیروزی‌های آنها مربوط به مسابقات سال 1970 می‌شود که 10 پیروزی کسب کردند. با پیروزی 3 بر صفر شب گذشته آلمان مقابل ایران، شاگردان ویتال هاینن، تنها تیمی هستند که تا به حال در ست پنجم بازی نکرده‌اند.

ایران در صورت پیروزی 3 بر صفر مقابل فرانسه در بازی امشب، می‌تواند به صعود تا حدودی امیدوار باشد ولی حتی اگر یک ست را به حریف واگذار کند، شانس خود را برای رسیدن مرحله نیمه نهایی از دست خواهد داد. جالب اینکه اگر تیم ایران در 3 ست متوالی موفق به شکست فرانسه شود آنگاه در این گروه 3 تیم 3 امتیازی و جود دارند که یک بازی خود را 3 بر صفر برده و بازی دیگر خود را 3 بر صفر باخته‌اند. در نتیجه امتیاز شماری تکلیف 2 تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon