منابع خرید تضمینی برنج توسط دولت تأمین شد


منابع خرید تضمینی برنج توسط دولت تأمین شد

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج گیلان، گفت: منابع خرید تضمینی برنج توسط دولت تأمین شده و قیمت‌ها بالای شش‌هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد علی نجفی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌های شمال کشور ضروری است، اظهار کرد: جنگل‌های هیرکانی باید حفظ شوند و در زمینه فرهنگی و اجرایی باید تلاش‌ها را افزایش داد.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی از تذکرات مقام معظم رهبری به مسئولان است، افزود: ستاد پیشگیری از زمین خواری در گیلان تشکیل شده است و از این ستاد حمایت و پشتیبانی میشود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تغییر نگاه‌ها برای توسعه و پیشرفت این استان، گفت: اقتصاد گیلان باید بهبود یافته و توسعه اقتصادی جزو اولیت‌های استان است.

نجفی با تصریح بر اینکه از سند چشم‌انداز توسعه عقب هستیم، تأکید کرد: نیازمند بازاندیشی و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه بیش از پیش گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه دولت برای مقابله با پدیده زمین خواری مصمم و جدی است، گفت: مجموعه قوانین در زمینه بهره برداری از زمین های شهری، روستایی و منابع طبیعی تجمیع و به مسئولان ابلاغ می‌شود.

استاندار گیلان با تشریح دلایل تغییر کاربری اراضی در استان‌های شمالی،تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان را در پیشگیری از این موضوع موثر دانست و گفت: وضعیت ممتاز جغرافیایی و عدم همخوانی ارزش زمین با این موقعیت وارزان بودن آن، قیمت پائین محصولات کشاورزی وسود ناچیز این بخش برای بهره‌برداران، مشکلات اقتصادی و فقر کشاورزان و اثرمندی کوتاه مدت دریافت قیمت زمین در زندگی آنها وزمان کم سفر از پایتخت به گیلان از جمله این دلایل است.

نجفی با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید برنج گیلان، تصریح کرد: سازمان تعاونی روستایی به هر نحو ممکن باید برای خرید برنج کشاورزان اقدام کند و باید رونق در بازار برنج ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات خرید برنج گیلان تأمین شده است، افزود: منابع خرید تضمینی برنج توسط دولت تأمین شده و قیمت‌ها بالای شش‌هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon