نبی: در اردوی سیدنی بازی تدارکاتی نداریم/ ضعیف‌ترین عملکرد را از تیم امید دیدیم

نبی: در اردوی سیدنی بازی تدارکاتی نداریم/ ضعیف‌ترین عملکرد را از تیم امید دیدیم

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی یک هفته قبل از آغاز جام ملت‌ها در استرالیا اردو خواهد زد.

مهدی محمد نبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد نشست روز گذشته (پنج‌شنبه) با کارلوس کی‌روش اظهار داشت: مدت زمان این جلسه 3 ساعت و نیم بود و که بخش نخست آن به مرور  عملکرد تیم ملی در جام جهانی برزیل، همچنین نقاط ضعف و قوت سازماندهی تیم ملی قبل و در زمان جام جهانی پرداختیم تا در آینده در بخش سازماندهی حداقل مشکلات را داشته باشیم و ارکان تیم ملی مشخص باشد.

وی افزود: بخش دوم این نشست به اردوی تیم ملی از 4 تا 15 اکتبر (12 تا 23 مهر) در لیسبون پرتغال اختصاص داشت که پیش‌بینی 2 بازی در این اردو شده و البته در حال رایزنی برای افزایش تعداد این دیدارها از 2 به 3 دیدار تدارکاتی هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه منظور کی‌روش از بازی با تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند، کدام یک از 2 تیم شهر لیسبون یعنی بنفیکا یا اسپورتینگ است، پاسخ داد: کی‌روش نامی از حریفان نیاورد اما به یکی از عوامل فدراسیون ماموریت داده‌ایم تا هماهنگی لازم را برای مشخص شدن حریفان تیم ملی انجام دهد.

نبی ادامه داد: در واقع این جلسه متمرکز بر بحث اردوهای پیش رو و تامین هزینه‌های آن بود. در آبان ماه تیم ملی اردوی کوتاه مدتی در تهران خواهد داشت و  سپس به مصاف کره جنوبی خواهد رفت. در نیمه دوم تا پایان ماه دسامبر (اواخر آذر تا ابتدای دی) اردوی تیم ملی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. بعد از این اردو بازیکنان 3 روز در کنار خانواده خود خواهند بود و یک هفته قبل از آغاز جام ملت‌ها (12 دی ) عازم استرالیا خواهند شد.

وی با معرفی شهر سیدنی به عنوان محل کمپ تمرینی تیم ملی در استرالیا یادآور شد: بازیکنان 3 روز مانده به اولین بازی تیم ایران مقابل بحرین (18 دی)، از سیدنی عازم ملبورن محل برگزاری مسابقه خواهند شد. 

نبی خاطرنشان کرد: مقررات مسابقات جام ملت‌های آسیا و پشتیانی لجستیک و پزشکی لازم برای این مسابقات را هم در جلسه با کی‌روش هماهنگ کردیم و با همکاری افراد مقیم استرالیا و کمک سفارت ایران در این کشور محل اقامت و کمپ تیم ملی در استرالیا را هماهنگ خواهیم کرد. البته هماهنگی اردوی استرالیا در سیدنی از 2 هفته پیش آغاز شده است. در این آخرین اردو، بازی تدارکاتی نخواهیم داشت و هدف اصلی ما تطبیق بازیکنان با شرایط آب و هوایی و زمانی استرالیاست.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه برنامه دیدارهای لیگ برتر برای تعیین زمان دیدارهای تدارکاتی در اختیار کی‌روش قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این مربی به همراه دستیارانش گاسپار و اوسیانو مشغول بررسی دیدارهای لیگ برتر در هفته‌های گذشته هستند و در ادامه لیگ هم نظاره‌گر بازی‌ها خواهند بود تا بهترین نفرات به تیم ملی دعوت شوند.

نبی در مورد دغدغه کی‌روش درباره دیدارهای تدارکاتی و اینکه او تنها بازی با کره جنوبی را برای تیم ایران کافی ندانسته به تسنیم گفت: قطعا این نظر درست است و ما هم 100 درصد پیگیر دیدارهای تدارکاتی هستیم. البته پیشنهادهای مختلفی هم داشتیم اما این پیشنهادات با تقویم لیگ برتر ما تداخل داشت چراکه در کنار اردوهای تیم ملی باید دیدارهای لیگ برتر را هم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در اردوی پرتغال با تیم‌های خوبی بازی کنیم و فراموش نکنید برخی از این باشگاه ها از تیم‌های ملی هم قوی‌تر هستند. به هر صورت تعامل خوبی میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال وجود دارد و مسائل را با هماهنگی پیش خواهیم برد. تمام تلاش ما این است که در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید بازیکنان ایرانی خارج از کشور را که اکنون شاید 50 درصد آمادگی را هم ندارند در این اردوها زیر نظر بگیریم تا کی‌روش با تمریناتش آنها را به شرایط مطلوب برساند.

نبی درباره زمان اعلام فهرست اسامی تیم ملی خاطرنشان کرد: یک روز قبل از اعزام به اردوی پرتغال این اسامی اعلام خواهد شد و سپس بازیکنان در ظهر روز 4 اکتبر (12 مهر) وارد اردو شده و همان شب عازم پرتغال می‌شوند.

وی در مورد اینکه آیا احتمال دعوت از بازیکنانی چون رحمتی و عقیلی وجود دارد و همچنین همگی بازیکنان لژیونر هم به این اردو خواهند آمد یا نه، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی از بازیکنی نام نبرده اما فهرست او قطعا ترکیبی از بازیکنان لیگ ایران و لژیونرها خواهد بود اما بازیکنان را خود این مربی انتخاب خواهد کرد و ما قصد دخالت در این موضوع را نداریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره مدیر یا سرپرست تیم ملی هم به تسنیم گفت: در حال حاضر مدیریت تیم با رئیس فدراسیون است و من هم به عنوان دبیرکل کارهای اداری و اجرایی تیم را انجام خواهم داد و با تعامل خوبی که با کی‌روش داریم اجازه وقفه در کار را نخواهیم داد.

نبی درباره انتخاب دستیار ایرانی کی‌روش هم تصریح کرد: در هفته آینده و بعد از بازگشت کفاشیان از سفر کره نشست انتخاب دستیار ایرانی کی‌روش برگزار خواهد شد؛ ضمن آنکه در حال حاضر مارکار آقاجانیان در کادر فنی حضور دارد.

وی در این مورد که آیا دستیار روزمزد هم در اردوهای تیم ملی حضور خواهد داشت، یادآور شد: در حال حاضر گاسپار، اوسیانو و آقاجانیان 3 دستیار سرمربی تیم ملی هستند که در ادامه یک مربی ایرانی هم به آنها اضافه خواهد شد. همچنین میکو نیز در اردوی پرتغال به تیم ملی اضافه خواهد شد که بدین ترتیب کادر 6 نفره تیم ملی فوتبال تکمیل خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در مورد عملکرد تیم فوتبال المپیک در بازی‌های آسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های فوتبال امید را در این 2 بازی شاهد بودم و امیدوارم که در بازی‌های مقدماتی المپیک شاهد چنین بازی‌های ضعیفی از تیم المپیک نباشیم. پس از بازگشت تیم امید به ایران از جزئیات این مسابقات و شرایط اردوی چین مطلع خواهیم شد و گزارش لازم در این باره از طریق کمیته فنی به کفاشیان ارائه خواهد شد.

نبی درباره احتمال احتمال برکناری وینگادا هم گفت: به هیچ‌ عنوان چنین بحثی مطرح نیست و وینگادا همچنان با ما قرارداد دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال و بحث بودجه این فدراسیون تاکید کرد: روال کاری این است که سال مالی فدراسیون از اول مرداد هر سال تا پایان تیرماه سال بعد خواهد بود و گزارش بودجه تلفیقی از عملکرد فدراسیون، سازمان لیگ، آکادمی ملی فوتبال و شرکت افق سبز است.

نبی ادامه داد: در حال حاضر حسابرس در حال اتمام گزارش سازمان لیگ است و گزارش فدراسیون، آکادمی و شرکت افق سبز هم رو به پایان است. این گزارش‌ها باید با هم تلفیق شود و در نهایت حسابرس مستقل فدراسیون آن را بررسی کند که یک هفته است این حساب‌رسان در فدراسیون مستقر هستند و تقویم عملیاتی فدراسیون نیز آماده شده که تا پایان مهرماه این گزارش‌ها برای اعضای مجمع ارسال خواهد شد.

وی افزود: بعد از طرح این موضوع در جلسه هیئت رئیسه و در صورت تایید، مجمع فدراسیون تا اواخر آبان برگزار خواهد شد. سال پیش هم مجمع سالیانه در آبان برگزار شد و امسال هم بنا داریم در همین ماه مجمع را برگزار کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره زمان حضور جام قهرمانی ملت‌های آسیا در ایران به تسنیم گفت: ما آمادگی خود را برای حضور این جام در تهران اعلام کردیم اما مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به ما زمان قطعی را اعلام نکردند که کمیته بین الملل ما موظف است این موضوع را پیگیری و زمان آن را روشن کند.

نبی در پایان با اشاره به اینکه حمایت تمامی مردم، به ویژه اهالی ورزش به همراه نگاه مثبت وزارت ورزش، اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس به همراه تعامل رسانه‌ها سبب شکل‌گیری آرامش در اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی شد، خاطرنشان کرد: در دوره 70 روزه آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی یک گزارش بی انضباطی هم نداشتیم و اکنون امیدواریم باز هم تمامی این ارکان دست به دست هم دهند تا همان فضا برای جام ملت‌ها نیز حاکم شود تا تیم ملی در این مسابقات با کسب نتایج خوب به کشورمان بازگردد.

انتهای پیام/

 

   

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon