تولید پسته در کشور ۴۰ برابر شده است


تولید پسته در کشور 40 برابر شده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مردم به تولید ومصرف پسته گفت: در ۵۰ سال گذشته تا کنون، تولید پسته در کشور به بیش از ۴۰ برابر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت الله رستمیان امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان اظهار کرد: این افزایش تولید نشان دهنده اهمیت و واقف شده مردم به جایگاه این محصول ارزشمند(پسته) است.

وی با اشاره به ارزش افزوده این محصول استراتژیک در صادرات آن به کشورهای دیگر دنیا عنوان کرد: سالانه بیش از 500 تن پسته به کشور اسلواکی صادر می‌شود که این میزان می‌تواند افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم افزایش تولید پسته در کشور گفت: اتاق‌های بازرگانی در کشور باید برای عرضه و معرفی محصولات مهم و استراتژیکی مانند پسته در شهرستان‌ها و استان‌های کشور فعال‌تر شوند.

رستمیان با اشاره به ارزش غذایی بسیار بالای پسته تصریح کرد: پسته یکی از پرچرب‌ترین محصولات غذایی طبیعی است که خواص بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه نوع چربی موجود در پسته از انواع خاص چربی است که ارزش غذایی بالایی دارد خاطرنشان کرد: چربی موجود در پسته از انواعی است که کلسترول‌های زیان‌آور بدن را کاهش می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین آنتی اکسیدان‌های ضد سرطان در پسته موجود است عنوان کرد: یک دانه پسته، پتاسیمی برابر با یک میوه درشت چند کیلوگرمی دارد.

رستمیان گفت: پسته حاوی کلسیم و مواد معدنی زیادی بوده و ویتامین‌های A  و E به میزان بسیار بالایی در پسته وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود آهن در مواد غذایی روزانه یکی از مشکلات اساسی تغذیه‌ای کشور ما است خاطرنشان کرد: مصرف پسته می‌تواند در تأمین آهن مورد نیاز بدن مؤثر باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مصرف پسته به صورت تازه بیان کرد: تازه خوری پسته در تأمین آهن مورد نیاز بدن بیسار مؤثر است.

رستمیان با اشاره به اینکه خاستگاه پسته در دنیا ایران است گفت: کلمه "پسته" نشان می‌دهد خاستگاه اصلی پسته کشور ما است.

وی با اشاره به جایگاه شهر دامغان در کشور از نظر تولید پسته تصریح کرد: خاستگاه و محل اصلی تولید پسته در ایران نیز شهری(دامغان) است که هم اکنون جشنواره پسته در آن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon